Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dværg wyandotter som skruk?  (Læst 5349 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Dværg wyandotter som skruk?
« Dato: 06 Maj , 2010, 13:54 »
Er alle farver af dværg wyandotter lige gode skrukker eller er der nogen man helst skal holde sig fra? Det kribler i fingrene efter at få fat i 3 stk. hvid guldrandede men hvis ikke disse skrukker er der jo ikke meget fornuft i det ;) jeg har nok høns der ikke skrukker /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Sv: Dværg wyandotter som skruk?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2010, 18:35 »
Hej.
Min tværstribede har været skruk flere gange og lægger i øjeblikket på æg. Hvorimod mine to hvide dværgwyandotter aldrig nogensinde har været skrukke. Men jeg ved ikke, om det er farvens skyld ::)
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2010, 20:10 »
Her er det en gul wyandot som er skruk....og ligger på 12 æg, de fleste store....hun brokkede sig i dag...nu har hun ligget i 10 dage, så hun trængte til at strække benene på et større areal end det jeg har sat hegn om, inde i hønsehuset....jeg var nervøs for, om hun havde givet op, men, jeg lod hende være lidt i fred, og da jeg kom tilbage lidt senere....ja, så lå hun atter på æggene. Jeg håber hun klarer den...jeg skal ha´ lyst æggene i weekenden, og håber der er liv.......det er da lidt spændende.... :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2010, 20:49 »
Jeg har også hørt, at ikke alle farver er lige gode. Jeg har dels nogle blandingsfarver og så de guldhalsede, og de skrukker alle. Lige for tiden ligger den ene af de guldhalsede, den ene af blandingerne og så en af de gråstribede maraner.
for mig var det en god oplevelse, at maranerne også ser ud til at være gode skrukker, for det er jo en helt ny race her i Danmark. Nu mangler hun bare at vise, at hun også er en god kyllingefører, men det varer jo lidt endnu.
For mig er en race "helstøbt", hvis det er gode dyr standardmæssigt og også temperamentmæssigt, de skal også lægge "de rigtige" æg og endelig skal de kunne reproducere sig uden menneskelig indblanding.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2010, 23:25 »
Enig som altid /o

Ja jeg ku nemlig forestille mig at de hvide og sorte udstillingsmodeller er dårligere skrukker.

Offline mogens præst

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Maj , 2010, 19:53 »
Hej Johanne er det nogle som du skal bruge lige nu. Ellers har jeg nok nogle sølv sortbåndet om en måneds tid. De er af lidt forskellig alder men de vil gerne skrukke.
Hilsen Mogens
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Maj , 2010, 20:20 »
Ja mine de hvide er faktisk fine udstillingshøns, som jeg har købt, hvorimod den tværstribede er "hjemmelavet." <:
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline vini

• Bruger
  • hønsefødder gulerødder...
« Svar #7 Dato: 07 Maj , 2010, 22:20 »
Jeg har en sort wyandot høne, som ligger super fint skruk lige nu. Men har ikke set hende med kyllinger før, så ved ikke hvordan hun er som hønemor. ::)
0,4 hvid wyandot og 0,1 blandings kochin, 1,0 gammel kat, 1,1 børn og 1,0 handymand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Maj , 2010, 14:12 »
Nej jeg skal som sådan slet ikke bruge dem ;) men det er jo fristende specielt til næste år.