Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvor mange ???  (Læst 2494 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

• Passiv bruger
hvor mange ???
« Dato: 06 Maj , 2010, 12:01 »
hej hvor mange kokke kan man have til at gå sammen ??? jeg spørger fordi jeg kunne godt tænke mig 1,2 dværg silker og evt. 0,3 stor anden race eller 1,3 stor anden race... men kan man det ??? de skal dele det samme hus og den samme indhegning

på forhånd tak
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: hvor mange ???
« Svar #1 Dato: 07 Maj , 2010, 10:23 »
er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål  ???

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2010, 10:39 »
Det er ikke nemt at svare på, for du kan have et par haner, som er vokset op sammen, og det vil gå super fint. Men en dag kan du risikere at komme hjem til et blodbad uden lige, hvor de har hakket øjnene ud på hinanden...det skete for min veninde :(

Omvendt kan det også gå godt...men...jeg ville ikke gøre det. Jeg har haft 2 haner, hvor det gik ok, men hvor de ikke kunne træde hønerne, fordi den ene hele tiden blandede sig. Jeg synes det giver en uro, at have to, så jeg vil til hver en tid anbefale kun at have en :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Maj , 2010, 10:44 »
Hvis du har store og små høns sammen, er det bedst med en lille eller mindre hane, for en stor hane 'fladmaser' de stakkels små høner, når han træder dem. Og især - har jeg lagt mærke til - er haner glad for silker, og de små silker er jo meeeget små...  :)
Mvh Marianne

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Maj , 2010, 13:56 »
takker for svarene .. skal hente dværg silker på søndag en hane og tre høner og havde også lidt indstillet mig på at nøjes med dem og så tre store høner... hvad med dværg hanen han vil ikke hoppe på de store høner vel, gør han det ??? nej det kan han vel ikke??? (tanke kludder hehe)

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 07 Maj , 2010, 14:02 »
Hvor der er en vilje er der en vej, og dværghaner er meget viljestærke, så jo han skal nok forsøge sig på de store høner også!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)