Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP!!!  (Læst 3022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

emilbay

• Gæst
HJÆLP!!!
« Dato: 05 Maj , 2010, 21:59 »
Hej. Jeg er en dreng på 15 der gerne vil overtale min far til at skaffe en rugemaskine, så vi kan få kyllinger, men han vil ikke for han ved det er ham der kommer til at passe dem, da jeg kun er hjemme ved ham hver anden uge. Så mit spørgelsmål er: Er det svært at passe kyllinger??

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Emil

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: HJÆLP!!!
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2010, 22:04 »
Hej Emil og velkommen på Forum.

Nej det er ikke særligt svært at passe kyllinger, men det kræver tilsyn og helst flere gange om dagen ihvertfald i starten.

Så man skal have tiden til rådighed.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2010, 22:09 »
Hej Emil og velkommen til <I
Det er ikke svært men det kræver jo at man har interessen og det lyder jo meget somom at det er dig og ikke din far der besidder den.
Måske skal du og din far tale om at starte med en hønsegård med voksne høns. Så kan du med tiden måske få en skruk høne (det er en høne der giver sig til at ruge) og få kyllinger på den måde. Så vil hun passe kyllingerne.
I skal jo alligevel ha en hønsegård før eller siden hvis I har planlagt at ha kyllinger som jo vil vokse sig store i en fart.
Held og lykke med planerne og det er jo en hobby som du og din far kan ha meget fælles glæde af. Mange herinde ville være lykkelig hvis deres 15 årige ville tage del i hønseriet  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2010, 23:06 »
Velkommen på forum, Emil  :D
Jeg håber, du og din far finder en god løsning  <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2010, 08:20 »
Hej Emil!

Jeg kan godt forstå, at du har lyst til at lave kyllinger selv i stedet for at I skal købe så mange. Men hvis I skal have 50 nye f.eks hvert andet år, så er det ikke muligt bare med en skrukhøne eller to.

Der ville rugemaskinen være løsningen. Men når du kun kan passe kyllinger hveranden uge, er det jo heller ikke en løsning.

Kunne det være, at du som en mellemløsning fik lov at få et par høner af en slags, som nemt skrukker? De kunne så ruge en lille flok kyllinger ud, som hønen nærmest selv passer. For det er altså en fantastisk hobby - bare spørg alle os, der er medlemmer på det her forum  :D

Kunne det være en ide at du ønsker dig to høner i fødselsdagsgave? Eller at du tilbyder din far at betale for et par høner selv -  hvis han vil hjælpe med at lave et lille aflukke i hønsehuset, hvor de kan gå for sig selv - og også passe de kommende kyllinger i fred for resten af flokken.

Hvis det kommer til at lykkes for dig, lyder det som om du nemt kan få hjælp til både høner og rugeæg (og så behøver du jo ingen hane) hos dem, du skrev om. Og der er også masser af hjælp at få her på forum - både med at skaffe høns og æg.

Jeg håber, du kan overtale din far til et eller andet, så du kan have dit eget projekt sideløbende med hans.

Rigtig meget held og lykke!!! /o
Og skriv endelig og fortæl, hvis noget af det lykkes!

sussie

• Gæst
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2010, 08:26 »
Du kunne måske få din far til at kikke ind på forum så han kunne samle lidt viden, så han kunne føle sig bedre rustet og så kunne det være han var nemmere at overtale.