Sussex, rheinlænder og wyandotter er også gode rolige høns, har jeg ladet mig fortælle. Vi har netop været samme spørgerunde igennem, da vi også er startet (i mandags), og vores børn er 3½ og 1½ år. Jeg er HELT forgabt i den store flotte sussex, men hanen var lige så stor som vores søn, og det ville betyde, at vi skulle udvide hønsehus og -gård endnu før første hold var flyttet ind, så nu starter vi med rheinlændere, der er rolige, gode til æg, gode til gryde, glade for at flyve i træer - mellemstor størrelse. Fine, fine fugle :-)
Vores har vi nu haft i snart 2 døgn og de spiser SÅ godt, og allerede 3. gang, jeg kaldte mit kylle-kylle-kald regagerede de som om at nåh, er det bare dig?! Igår aftes satte jeg mig på gulvet i deres indhegning - helt inde i siden, med mit datter iklædt nattøj på skødet. Så gav vi dem hakket agurk, som de gik helt amok i med det samme og vi sad og snakkede om dem, tog dem op på skift, grinede og hyggede og kyllingerne synes bare det var HELT ok at vi sad der, så de bliver helt sikkert gode børnevenlige høns, jeg er ikke et sekund i tvivl. Vi har købt 10 daggamle og håber, at der vil være 4-5 høns iblandt. Datteren er helt indforstået med, at der kun skal være 1 hane og resten af hanerne spiser vi. Jeg er simpelthen så positiv!!!