Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flytte skruk med rede  (Læst 7371 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Flytte skruk med rede
« Svar #15 Dato: 23 Maj , 2010, 07:25 »
Forøvrigt har jeg fået lavet mig en genial "take-away-skrukhytte" (syn's jeg selv  <G)
Go' idé!!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 29 Maj , 2010, 10:01 »
Ét æg er klækket i løbet af natten :) Nu venter jeg på, at der skal gå hul på flere. Igår kunne jeg høre, at der blev "banket på" indefra i 5-6 af æggene. Er nu lidt bekymret for, om det går godt med alle æg - jeg syn's, at nogle af dem føles lidt kolde  :( Ihh, hvor har man dog lyst til at pille  <P
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #17 Dato: 29 Maj , 2010, 12:52 »
Apropos kolde, så er det helt ekstremt hvor meget en uklækket eller nyklækket kylding kan holde til af temperatursvingninger.
Om så hønen demonstrativt smider sig i den helt forkerte rede og bliver liggende dér i timevis indtil man opdager hende, om så hun med vold og magt skubber æggene væk fra sig en enkelt dag inden klækningen, kommer der stadigvæk kyllinger ud, bare man når at rette op på det.

Om så en kylling i al sin uvidenhed har mast sig væk eller ned i et hjørne og ligger helt kold og livløs med sand i øjet, kan den stadigvæk live op, bare man varmer den lidt.

De er nu fantastiske...  :)
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 29 Maj , 2010, 20:08 »

De er nu fantastiske...  :)
Hørt!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 30 Maj , 2010, 17:06 »
2 kyllinger ude - 1 har prikket hul på skallen, men er heeeeelt stille nu  :( Jeg er bekymret .... er den mon gået til? I resten af æggene er der ingen "dok-dok" indefra overhovedet - er det mon skidt eller er jeg bare utålmodig?
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat