Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mutter skruk har forladt kyllingerne  (Læst 4972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Mutter skruk har forladt kyllingerne
« Dato: 30 April , 2010, 20:32 »
Min mutter skruk (kochin) har forladt sine wyandot kyllinger - de er 3 uger gamle..  ::)

Er det ikke lige lovlig tidligt??

De er stadig en blanding mellem dun og fjer.. Så tænker de ikke er helt klar til at klare sig på egen hånd  ??? Pt er de jo gået til ro for natten. De ligger i redekassen og pipper lidt - ikke sådan helt hysterisk, som det kan lyde når de ikke kan finde deres mor..
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Mutter skruk har forladt kyllingerne
« Svar #1 Dato: 30 April , 2010, 20:50 »
Hvis blot de har mulighed for at kunne krybe sammen i en klump hvis de fryser så skal de nok klare sig  /o

Jeg ville nok holde lidt ekstra øje med dem når de er ude i det fri ....men kan de klare at holde sig varme og tørre så skal de nok trives.
Med venlig hilsen Søs

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2010, 21:13 »
Jeg vil dog mene at det er lige tidligt nok med fravænningen af varmen, de lover jo ned til frysepunktet om natten fremover..3 ugers kyllinger har behov for mellem 23-26 graders varme..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 April , 2010, 21:25 »
Jeg har tænkt mig at gå ud og tjekke til dem nogle gange inden jeg går i seng og se om de er ok. Det ender jo nok med endnu en kasse i kælderen - manden min bliver så begejstret.  :-\
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 30 April , 2010, 21:30 »
Randi, kan du ikke lægge skrukken ned til kyllingerne, nu hvor det er ved at blive mørkt, så bliver hun nok liggende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 April , 2010, 21:36 »
Jeg sad lige og tænkte på at jeg evt kunne snyde hende. Det må i hvert fald prøves.  :)

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 April , 2010, 21:51 »
Det virkede ikke.. Mutter skruk var helt ligeglad med dem.. Så jeg puttede kyllingerne i et kaninbur med varmelampe. Jeg stillede dem i et seperat rum og flyttede mutter skruk med - som dog stadig var ligeglad med dem..

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 30 April , 2010, 21:55 »
Sikken en ravne mor.
Hun skulle da skamme sig *s

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 30 April , 2010, 22:14 »
Sådan var min brahma også sidste år.... hun lå da godt nok med dem, men de kunne da gøre hvad de ville uden hun bekymrede sig om det.... vendte endda ryggen til da katten fangede kyllingerne en efter en (en anden kat end den der åd de tre små igår... jeg er ikke for heldig med mine katte)
Så jeg endte med at tage de sørgelige rester kyllinger fra hende.... så kunne hun passe sig selv ja hun kuinne ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #9 Dato: 02 Maj , 2010, 15:41 »
Jeg opplevet og sidsteår at kattene stakk labben ind og fisket ud kyllingene der gik for nærme nettingen. Men den høne lagde sig skruk igen, og fik 4 stk kylling. Venter på at hun skal skrukke i år og, men det lader vente på seg.
 :-\

Ellers fik jeg 10 daggamle hvor de lå i badeværelset den første uge, så ble de lagt ud i et større bur i hønsehuset, med masser af halm og putte sig i, der er ingen varme der ude, men de har klart sig super fint ;D måske der går lidt mere foder, men det er sgu lige meget. Nu er de i en stor gård for sig selv, og de har det så super fint /o

Så tror ikke de er afhængige af 20 grader for at klare sig. Bare de har mulighed for at ligge i halm.

Men det er så min erfaring  !k
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 02 Maj , 2010, 16:44 »
Kan du ikke sætte varmelampen op i hønsehuset ??? Så vænner de sig alle til at være sammen?

Men så bli'r din mand måske helt skuffet  :D

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 02 Maj , 2010, 20:26 »
Jeg valgte at sætte mine maran kyllinger ud til wyandot kyllingerne og de enes suverænt  ;D De har halm, varmelampe, mad og drikke ad libitum og udendørs areal.

Maran kyllingerne som har været vant til at bo i kælderen kan slet ikke finde ud af det med at være ude - der er wyandotterne helt klart foran  ;)

I dag har vi droppet indhegningen ind til resten af flokken med wyandotter og maraner (flokken uden mutter skruk) - de voksne høns lurede lige lidt og så var de ude i solen igen..

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 Maj , 2010, 20:35 »
he he nå så det er derfor at jeg kan hente hende allerede  ;) så får jeg sorteper hva  /o men en der gider være skruk og selv ruge kyllinger ud er da bedre end at ingen af mine gider lægge sig... men de får også æglægningsfoder og det er der vist noget med at de ikke må få ik`os? de får 50-50 af hvede og æglægnings.
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 02 Maj , 2010, 20:55 »
Ja denne gang gad hun ikke være mor  >:(
Hun har været skruk 2 gange før (i seperat skruk indhegning) og har klaret det til UG - derfor tror jeg hun ikke kunne finde ud af det nu hvor jeg satte hende ind til resten af flokken.. Så det vil jeg ikke anbefale dig at gøre  ;)

Mine høns får æglægningspiller og madrester - også lidt havre og fuglefrø ind i mellem  :)
« Senest Redigeret: 02 Maj , 2010, 20:56 Fra Randi Krak »