Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane med lilla kam  (Læst 2693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Hane med lilla kam
« Dato: 30 April , 2010, 19:44 »
Min dejlige hane Batman's kam og hagelapper har efterhånden fået en mystisk lilla farve - kammen har ikke den her klare sunde røde farve <J Det bekymrer mig lidt. Han er fra 2006 og jeg tænker, om hans dage måske er ved at være talte. Kan det være et tegn på alderdom eller måske dårligt kredsløb  ??? Han virker ikke som om, han på nogen måde har det skidt - det er kun kam og hagelapper, som er lidt mistænkelige ...
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hane med lilla kam
« Svar #1 Dato: 30 April , 2010, 19:47 »
Min maran hanes kam er også lidt lilla omkring det område, hvor frosten 'åd' et par af hans fine takker. Gætter på et dårligt blodomløb i området. Men hvis han (som min) virker helt sund og rask, tror jeg ikke du skal bekymre dig.
Mvh Marianne

Offline snejker

• Passiv bruger
    • Johs´s Chabos
« Svar #2 Dato: 30 April , 2010, 20:20 »
Jeg har netop slagtet en gul sortrandet dvg.kok fra 2006. Han havde også efterhånden udviklet denne blålilla kam og hoveddele. Det var nu ikke derfor han måtte lade livet, men fordi han ikke længere havde lyst til intimt samvær med hønerne. Men jeg tror helt sikkert, at den lilla farve skyldes alder. Hilsen Johs.
Johs. O. Hansen - Jeg er sekretær og kasserer i Skive og Omegns Fjerkræklub og sekretær i Specialklubben for Chabos og Skæghøns. Medlem af den tyske Chabos klub. Mit hønsehold består af: Chabos glatfjerede: Sorte  - Hvid - Sort sølv,   - Gul sorthalet  - Sort guld - Sort Hvidplettet - Perlegrå hvidplettet - gråstribet - laksefarvet. Chabos krølfjeret: sølv sort hvedefarvet, sort hvidplettet, sort guld, sort, gråstribet .
Derforuden er jeg den lykkelige ejer af 1 korthåret gravhundetæve 2 år. Jeg er også formand i Dansk Gravhundeklubs Vestjyllandsudvalget. Jeg er leder af sportræningen og sporprøveleder.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2010, 12:55 »
Hmmm .... ja, det er jo nok alderen så.... Forøvrigt ser jeg ham heller ikke træde hønerne så ofte længere, nu jeg tænker nærmere over det, sååååå ....... måske er det snart bye-bye Batman  <W
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2010, 13:12 »
Så må du hellere se dig om efter en ny hane til dine høns. Han har da også haft nogle gode år efterhånden ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.