Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Begynder - Fodring af kyllinger  (Læst 1744 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Delodia

• Gæst
Begynder - Fodring af kyllinger
« Dato: 30 April , 2010, 18:43 »
Så fik jeg efter 7 år, atter igen kyllinger  :D
Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kan og må give dem andet end startfoder pt. (de er daggamle). Hvornår må jeg fx. supplere med lidt grønt, og er der andet godt de må få?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Begynder - Fodring af kyllinger
« Svar #1 Dato: 30 April , 2010, 18:58 »
Jeg plejer at give kanarie/undulatblanding og startfoder fra dag 1. De små blanke frø er et stort hit, desuden kan de vældig godt lide f.eks. finthakket/revet agurk og andet finthakket grønt. Det plejer mine at få efter et par dage. Held og lykke med de små dunbolde.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Begynder - Fodring af kyllinger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2010, 20:05 »
Velkommen på forum, Inga  :D
Mine kyllinger bliver jo passet af en professionel "Nanny", og hun tager dem med ud, når de er ca. to dage gamle, og der spiser de lidt af hvert, også grønt. Hvis vejret har været træls, og skrukken har valgt at beholde dem inde, har jeg givet dem lidt fintklippet græs, og det har de spist med velbehag.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk