Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stoppet vendemotor.  (Læst 2068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Stoppet vendemotor.
« Dato: 29 April , 2010, 22:43 »
Hej alle  i kloge hønsefolk.
Hvad sker der hvis autovenderen ikke har kørt under rugningen ( den har sat sig fast ) den skulle have kørt nu i 10 dage og jeg ved ikke hvor lang tid den har været i stykker.
De bliver jo ikke helt vendt kun rokket lidt fra side til side.
Skader det kyllingerne eller bliver der ikke noget ud af dem, skal jeg smide det hele ud og starte forfra.
Mvh Allan

P.s. det er den blå fra America til 24 æg.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Stoppet vendemotor.
« Svar #1 Dato: 29 April , 2010, 22:51 »
Hej Allan,

Du kan læse om min oplevelse med præcis samme problem her http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=8702.msg84977#msg84977
Jeg fik 9 kyllinger af 30 æg, som ikke var blevet vendt den første uge.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline snejker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • Johs´s Chabos
Sv: Stoppet vendemotor.
« Svar #2 Dato: 30 April , 2010, 20:43 »
Jeg har haft det samme problem med min maskine. Først efter at have haft 3 katastrofal dårlige rugninger, blev jeg klar over at motoren ikke fungerede. (20 kyllinger ud af 350 befrugtede æg) indtil da gav jeg  styringen eller manglen på styring af luftfugtigheden skylden. Så nu bliver der altid sat X og O på hver side af ægget, inden de kommer i maskinen, så kan man altid se om de bliver vendt. Hilsen Johs.
Johs. O. Hansen - Jeg er sekretær og kasserer i Skive og Omegns Fjerkræklub og sekretær i Specialklubben for Chabos og Skæghøns. Medlem af den tyske Chabos klub. Mit hønsehold består af: Chabos glatfjerede: Sorte  - Hvid - Sort sølv,   - Gul sorthalet  - Sort guld - Sort Hvidplettet - Perlegrå hvidplettet - gråstribet - laksefarvet. Chabos krølfjeret: sølv sort hvedefarvet, sort hvidplettet, sort guld, sort, gråstribet .
Derforuden er jeg den lykkelige ejer af 1 korthåret gravhundetæve 2 år. Jeg er også formand i Dansk Gravhundeklubs Vestjyllandsudvalget. Jeg er leder af sportræningen og sporprøveleder.

Offline Jens Hyldvang

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Stoppet vendemotor.
« Svar #3 Dato: 10 Maj , 2010, 13:47 »
Hmm - jeg synes der tegner sig et billede.

Jeg har også været udsat for, at vendemoteren på samme maskine. I første omgang blev den byttet hos America Thisted, men nr. 2 motor er også stoppet med at vende.

Der må være en designfejl et sted.

Mht. til din nuværende rugning, så tag og vend med håndkraft (2 gange dagligt) resten af rugetiden. (Jeg fik 9 kyllinger ud af 24 æg med en uges tid uden vending)

/Jens

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Stoppet vendemotor.
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2010, 13:57 »
Tak for svar til alle.

Jeg har fået løst problemet jeg skildte den  ad og det ser ud til at det var den sorte ledning der havde sat sig i klemme nu virker den fint.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver