Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Befrugtning  (Læst 1777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Befrugtning
« Dato: 27 April , 2010, 21:19 »
Hvor længe efter man har tilført en ny høne i hanens harem, kan man forvente der er befrugtede æg?  ???
Er det også de der ca 3 uger der er gældende når man vil have renracede høns  ;)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Befrugtning
« Svar #1 Dato: 27 April , 2010, 21:21 »
et par dage efter du har set ham træde hende, skulle det være muligt at få befrugtede æg
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 28 April , 2010, 07:18 »
Det kommer jo også an på hønens fortid? Har hun gået med en anden hane? For så er det nok de tre uger. Har hun gået uden hane, ville jeg regne med befrugtede æg 2-3 dage efter du har set hanen træde hende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 28 April , 2010, 07:29 »
Hun har gået med en anden Wyandot hane så regner med hun er befrugtet af ham  :) og så nu også af min hane  :D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 28 April , 2010, 10:46 »
Så ville jeg vente nogle uger med at samle rugeæg, hvis du vil have kyllinger efter din egen hane.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk