Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høne eller Rugemaskine?  (Læst 13790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
Sv: Høne eller Rugemaskine?
« Svar #30 Dato: 30 April , 2010, 09:25 »
Altså jeg har 4 høner af sussex fra sidste år, aner ikke om en af dem gider skrukke, derfor er jeg på udkig efter en mulighed for og få fat i en god skrukker.
Hvor store er wyandotter og kochin?
Kan de godt gå sammen med min sussex hane? han ville ikke være for stor til dem? :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #31 Dato: 02 Maj , 2010, 20:49 »
Er du sikker på at New Hampshire skulle være gode skrukker??
Jeg har læst, at de har en dårligt udviklet rugelyst, da de primært er udviklet med henblik på en hurtigtvoksende race med en høj æggeydelse.
...
Du kunne måske tage kochin og wyandotter med i dine overvejelser, endelig ville sussex måske også være en god idé.  :D
New Hampshire er udviklet til at være hurtigtvoksende og gode slagtedyr, til at være lette at plukke og til at lægge rigeligt med (mørke) æg. Da de lige var udkommet, blev de angiveligt kendt som en vidunderrace.
Men meget af det samme kan man nu også sige om Wyandotter, selvom de måske nok er en del mere moderate. Navnligt fordi de er ældre (og ser flottere ud).
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

sussie

• Gæst
« Svar #32 Dato: 03 Maj , 2010, 23:01 »
Bare til en orientering der findes jo også store silker. Mine de største silker er da på str. med den mindste sussex....