Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min første rugning - som gik i vasken..  (Læst 931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

• Passiv bruger
Min første rugning - som gik i vasken..
« Dato: 27 April , 2010, 13:23 »
Hmm det er ikke ligefrem hyggesnak, da jeg er ret ked af at jeg ingen kyller fik  :-\ havde sådan gået og glædet, har haft to skrukke silker liggende på hver 8 æg - de lå der hver dag jeg var ude at se til dem, de lå for dem selv, så resten af flokken ikke kunne forstyrre..
Der gik så 21 dage - ingen kyller - jeg lod dem ligge på dem i 27 dage - så tog jeg og slog dem i stykker i en plast pose... 3 af dem var rådne, 1 så faktisk lidt kogt ud - og resten så bare alm rå ud..... så der var bestemt ingen kyller i  :-\ øv, har slet ikke lyst til at prøve igen...... nogle der har prøvet noget lign.?

Mvh
Vigge

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Min første rugning - som gik i vasken..
« Svar #1 Dato: 27 April , 2010, 13:46 »
Øv, Vigge...  :(

Man skulle jo tro der var noget galt med befrugtningen. Eller har æggene ligget for længe eller for koldt før de kom under hønerne (så de evt. har fået frost)?
Mvh Marianne

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #2 Dato: 27 April , 2010, 14:26 »
Tjekket du æggene efter 10 dage om de var befruktet?
Jeg oplevede en høne der æggene eksploderede under hende, hun lå i en kasse men tror måske der har kommet for lidt ilt til, og når det ene æg eksploderet så har vel den rådne gyffe tilsppet de andre. Det var et æg der var levende kylling i, men det var ikke færdig udvokset. Selvfølgelig skal du forsøge igen

Husk bare at gennemlys æggene efter 10 dage, så kan du fjerne dem der ikke er noget i. *k
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 April , 2010, 14:51 »
Det var synd *t men du skal da prøve igen...

Min første rugning var i maskine. Der var 17 af mine egne orpeæg og 15 æg fra nogle venner.
Allerede på dag 7 kunne jeg lyse og smide alle mine egne og 8 af vennernes æg ud som ubefrugtede. Ud kom 7 kyller (to døde efterfølgende)...
Selvom lykken over kyllerne var stor, så var det da bare super trist at jeg kunne smide 17 af mine egne æg ud. Jeg har nu fundet ud af at min hane enten skyder med løst krudt eller simpelthen ikke magter opgaven  ::) Jeg hælder til at tro det er din befrugtning den er gal med, ellers burde du da kunne se et dødt foster når du slog æggene ud.

Op på hesten igen, Vigge!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 April , 2010, 16:22 »
Øv - ja det har jeg også prøvet, der var en kylling i et æg - og det var lige det jeg prikkede i !!!
Resten så ret ubefrugtede ud jeg puttede dem i en pose og så YT med dem uden at studere det nøjere - jeg havde også et der så "kogt" ud (???) det var nr to jeg prikkede lidt i Herefter kom resten ud!!

Nu har jeg en silke der ligger på 8 æg - skal lyse dem på torsdag!!

Er lidt bange for at min meget søde Henry ikke dur'
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #5 Dato: 27 April , 2010, 16:28 »
@Vigge

Er de stadig skruk?

Jeg har daggamle Orpingtoner på torsdag/fredag

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 April , 2010, 17:20 »
Ja det var godt nok ærgeligt - fordi jeg sådan brændende ønskede mig små kyller.

Erling- nej jeg har "smidt" dem ud til de andre for 1 uge siden og de virker ikk skrukke mere  :-\ forresten jeg skal have nakket to haner imorgen!!! ja du læser rigtigt, jeg har en aftale med naboen - NU skal jeg lære det  ;) uha ellers meget fristende med kyller!!  ;D