Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lille uheldig kylling  (Læst 3067 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Lille uheldig kylling
« Dato: 27 April , 2010, 11:06 »
En af de små daggamle kyllinger jeg købte i sidste weekend har haft en meget uheldig start på livet. Først blev den fanget af en større kylling som slæbte den væk fra varmelampen. Jeg nåede heldigvis at finde den inden den døde af kulde. Den var blevet slæbt i vingen, så der var gået et stort hul i huden under vingen. Jeg vidste herindefra at det måske godt kunne hele, så jeg fik den varmet og lagt tilbage under varmelampen til de andre. Så måtte jeg ellers i gang med at lave bedre adskillelse mellem de forskellige kuld. Såret helede godt, og selv om den er lidt lille i forhold til sine søskende har den været livlig og klaret sig godt. Så opdager jeg her til morgen en kæmpe klump afføring i rumpen på den. Jeg har vasket lorten af i lunkent vand  :-X og sidder nu med en lille sovende kylling viklet ind i en vaskeklud og blødt placeret i kavalergangen ::) Hvad skal jeg videre stille op med det lille pus? Skal den ud til de andre, og så skal jeg bare være over den med vaskekluden, skal den ind for sig selv i en kyllingekasse helt alene eller hvad???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Lille uheldig kylling
« Svar #1 Dato: 27 April , 2010, 11:54 »
Den er da kommet i smørhullet *h
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men held og lykke med den!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 April , 2010, 12:04 »
Jeg ville i første omgang lade den blive hos sine søskende, men være ekstra obs på den. Den har trods alt bedre af, at rende rundt og være aktiv, end at sidde i en kasse alene. Men den skal selvfølgelig være frisk - hvis den viser tegn på ikke at kunne klare sig i flokken, så er det en anden sag. Giv dem alle lidt Acido (eller A38 etc) hver dag til at hjælpe på maven; gerne med havregryn blandet i. Bare vær sikker på, det "bette" skravl får sin del af goderne  ;)
Go' bedring til den lille uheldige...  :)
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 27 April , 2010, 15:53 »
Så er "Lillepjevs" sat tilbage i flokken. I størrelse er den faktisk nærmest ikke vokset siden jeg fik dem daggamle sidste lørdag... De andre vokser fint. Men den bener rundt og tager kampen op med dens søskende. Sej lille kylling! Jeg har lige været ude med en gang special-kyllingemix. (Acidolphilusyoughurt, havregryn, toastbrød, agurk, lidt olie og hvidløg og så det hele blandet godt sammen med stavblenderen) Alle størrelser fik lidt, men de voksne høns var meget fornærmede over deres (lille) portion. De kunne helt sikkert godt huske deres yndlingsmad fra sidste år. Lillepjevs startede med at hugge maden ud fra næbbet af de andre kyllinger, men fandt da efterhånden ud af at det var nemmere at spise fra skålen ;D Så må jeg ud og tørre pjevsen i rumpen med en lunken klud senere...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 April , 2010, 16:19 »
 ;D
Så så man lige kyllingen:

MOAR! Jeg er fæææææææærdig

*g

Ej, held og lykke med pjevset, havde selv en sidste år der skrantede og fik special diæt/behandling i en periode. Idag er "lille kylling" den kvikkest af alle. Så er glad for at den klarede det!
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)