En af de små daggamle kyllinger jeg købte i sidste weekend har haft en meget uheldig start på livet. Først blev den fanget af en større kylling som slæbte den væk fra varmelampen. Jeg nåede heldigvis at finde den inden den døde af kulde. Den var blevet slæbt i vingen, så der var gået et stort hul i huden under vingen. Jeg vidste herindefra at det måske godt kunne hele, så jeg fik den varmet og lagt tilbage under varmelampen til de andre. Så måtte jeg ellers i gang med at lave bedre adskillelse mellem de forskellige kuld. Såret helede godt, og selv om den er lidt lille i forhold til sine søskende har den været livlig og klaret sig godt. Så opdager jeg her til morgen en kæmpe klump afføring i rumpen på den. Jeg har vasket lorten af i lunkent vand

og sidder nu med en lille sovende kylling viklet ind i en vaskeklud og blødt placeret i kavalergangen

Hvad skal jeg videre stille op med det lille pus? Skal den ud til de andre, og så skal jeg bare være over den med vaskekluden, skal den ind for sig selv i en kyllingekasse helt alene eller hvad???