Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foråret bekommer hønsene vel....  (Læst 645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaj

• Passiv bruger
Foråret bekommer hønsene vel....
« Dato: 22 April , 2010, 19:12 »
Ja, overskriften taler vel næsten for sig selv....sikke en forandring både i hønsenes adfærd, men, også rent fysisk. Jeg ved ikke om det er det generelle billede, men, mine høns tabte sig faktisk synligt i vinterens løb....jeg gav tilskudsfoder både solsikkekerner og også fisk i alle former...og de åd rub og stub....og, de fik selvfølgelig både æglægningsfoder og kornblanding ved siden af.......men, det var også meget koldt i meget lang tid....ved ikke om andre har haft samme oplevelse af vinteren....jeg tænker da på, om jeg skal sætte lidt varme på næste vinter....hvis den viser sig at blive lige så kold som denne....
Hvordan var jeres oplevelser af hønsene gennem vinteren...?? 
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Foråret bekommer hønsene vel....
« Svar #1 Dato: 22 April , 2010, 19:33 »
Jeg har haft samme oplevelse som dig, men det er vel naturligt at de taber sig i vintertiden. De indtager jo kun foder når det er lyst, og det kniber jo med lyse timer i vintertiden. Derudover skal der jo bruges en del energi på at holde varmen - det tærer vel også lidt på depoterne...

En del af mine høns fik også lidt snue og gik og nøs lidt hen mod slutningen af vinteren (det lyder sjovt - men ikke charmerende midt i et hanegal...) - men det er allerede meget bedre nu.

Man skal så bare huske ikke at give dem alt for meget og for fedt foder nu hvor varmen er kommet, hvis de bliver for fede nu, så går det jo ud over æglægningen...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 22 April , 2010, 19:53 »
Sjovt nok får jeg færre æg nu end jeg gjorde for en måned siden, bortset fra at mine 3 italienere i æglægningsstop på grund af flytning er kommet godt efter det /o Men de 6 der lagde æg før, ja de er blevet ustabile ;) nu er der æg hver anden dag, men med 9 høns så bliver det til en 5-6 æg pr. dag på de gode dage. Jeg har overvejet om de gemmer æg et sted derude men i så fald har jeg ikke fundet det. Og er iøvrigt godt tilfreds med mine små gokker!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #3 Dato: 22 April , 2010, 21:00 »
Sjovt nok får jeg færre æg nu end jeg gjorde for en måned siden, bortset fra at mine 3 italienere i æglægningsstop på grund af flytning er kommet godt efter det /o Men de 6 der lagde æg før, ja de er blevet ustabile ;) nu er der æg hver anden dag, men med 9 høns så bliver det til en 5-6 æg pr. dag på de gode dage. Jeg har overvejet om de gemmer æg et sted derude men i så fald har jeg ikke fundet det. Og er iøvrigt godt tilfreds med mine små gokker!

Jeg har et par stykker, der er gået i fældning, så jeg får heller ikke så mange som under "ægtesten" i februar...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 22 April , 2010, 21:01 »
Mine fælder sjovt nok kun meget lidt :) måske det kommer. Hvem kan iøvrigt også spise så mange æg? ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt