Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Simpelthen så fantastisk!!  (Læst 2827 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Simpelthen så fantastisk!!
« Dato: 19 April , 2010, 22:33 »
Har glædet mig hele dagen til at det skulle blive mørkt, og endelig for 10 minutters tid siden, fik jeg lokket manden med udenfor! Bevæbnet med en lommelygte i form af en mac lite, tog jeg manden i hånden og gik ned til hønsegården.

Inde i hønsehuset, lå min trofaste og søde silkepige på sine 9 wyandotteræg  <. Der havde været 10 æg, men det ene var desværre faldet ud af reden og havde fået en revne tidligere i dag, og det kunne tydelig ses at det var befrugtet  :-\

Nå, men stille listede jeg mig ind i huset, og tog forsigtigt det første æg ud og lyste...bingo!  /o Det var befrugtet! *h Manden, som ellers havde proklameret at han nok ikke ville synes det var såå interessant ::), fulgte med, lagde jeg mærke til ud af øjenkrogen ;D Og sandelig om ikke det viste sig at de resterende 8 æg alle var befrugtede! *p Fine små "edderkopper" lå inde i æggene *h Så nu kan jeg jo næsten ikke vente til den 5. maj, hvor alle 9 guld hvid/randede wyandottere gerne skulle se dagens lys *h

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Simpelthen så fantastisk!!
« Svar #1 Dato: 19 April , 2010, 22:47 »
Så krydser jeg fingre for, at det går godt helt til vejs ende  *k

Og hvor er det skønt at høre, at der er andre end mig, der har en mand, som kan vækkes af lidt hønsespænding. I forgårs havde min bedre halvdel en lille stakkel i bad  :D
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 19 April , 2010, 22:50 »
Tillykke med det gode resultat.

Inspireret af din besked synes jeg lige jeg ville checke de 20 silkeæg jeg har liggende i maskinen på 16.dag.

ØV, siger jeg bare. De ser ud til at være blanke allesammen. Jeg har også undret mig lidt over at jeg aldrig opserverer hanen aktiv med nogen af hønsene mere. Han er vist ikke meget bevendt. Flot ser han godt nok ud, men det kan jo ikke bruges til så meget.
Mvh
Erik Andersen

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #3 Dato: 19 April , 2010, 23:04 »
Naaaai, hvor er det fedt! Stort tillykke...
Iiiih jeg glæder mig også til jeg skal lyse... og endnu mere til der forhåbentlig kommer rigtig mange små kyller omkring den 6. Men hov... Hvis dine kommer den 5. og du allerede har kunne se noget ved lysning, så burde jeg jo kunne lyse i morgen??? Jubiiii.... Uha, det bliver en travl aften i morgen, vi skal også ud og snakke de sidste detaljer igennem med den hanhund, min tæve skal parres med i næste uge... eller altså det er hans ejere vi skal snakke med ;)
Nå, men så er det nok også mørkt, når vi kommer hjem og lige klar til lysning ;o)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 20 April , 2010, 06:36 »
SKØNT Christina! Ja, lysning af æg er stærkt vanedannende. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 April , 2010, 12:09 »
Tak tak, og ja, det er da bare så spændende!!! Havde overvejet at ønske mig en æggelyser i fødselsdagsgave til august, men man kan jo faktisk se utrolig meget med sådan en stærk lygte, når der er mørkt! /o

@Erik: Hvor sørgeligt :( Kan du slet ikke se luftlomme eller noget som helst? :(

@Rikke: Hvor spændende!! *p Og ja, det var 5. dagen i går, hvor man plejer at kunne se om de er befrugtede :)

Har du besluttet dig for hvad du gør med hanerne så?! ;D Eller får vi besøg af jer igen, når tiden er ved at være inde?! :D *l

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 April , 2010, 17:21 »
Stort tillykke, det bliver rigtig spændende af få små kyller.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #7 Dato: 20 April , 2010, 18:19 »
Lidt misunnelig kjenner jeg, har ingen som har lagt sig til endnu :-[
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 20 April , 2010, 20:25 »
Tak :)

Og Loppe, lige pludselig ligger den der! ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 20 April , 2010, 23:29 »
@Erik: Hvor sørgeligt :( Kan du slet ikke se luftlomme eller noget som helst? :(

Alle aldeles spejlblanke. Utur. Den hane bliver snart til en gang smølfesuppe, hvis han ikke manner sig op. Det besynderlige er at han kæfter godt nok op. Galer som bare s..... Men har åbenbart det hele i munden.

Nu er det så at jeg bliver lidt i tvivl. Jeg har jo argumenteret for at man sagtens kan have store høns og silker gående sammen, da de store haner lader silkehønerne i fred, bare de har store høner nok selv. (Det er min erfaring). Men kan de store haners blotte tilstedeværelse forårsage 'præstationsangst' hos silkehanen, således at han unlader at træde sine damer?

Eller er der noget helt andet jeg skal være opmærksom på? Har lige lyst de 9 store æg der ligger under min Orp på 18-19 døgn. Og må med beklagelse konstatere at tilsyneladende kun ét æg indeholder kylling. Og Orp hanen er ellers særdeles flittig til at træde. Han gør nærmest en kunst ud af at træde hver gang man kommer i hønsehus eller gård. Og det samme gælder min New Hampshire hane.

Er det en Brazilian Wax der skal til? Hvad ville gode gamle Darwin have sagt til det? ;D
Mvh
Erik Andersen

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 21 April , 2010, 08:00 »
Øv, Erik!  En ret ufantastisk oplevelse  /d

Håber du snart får gang i produktionen igen - det er da det sjoveste  /o

sussie

• Gæst
« Svar #11 Dato: 21 April , 2010, 08:09 »
 @ pilegaarden:Jeg har erfaring med at de mindre i str. og de mindste i herakiet ikke får lov til at træde for alfa kokken. O hvis endelig den for lov til  at træde får den ikke nok tid til at gøre sog færdig før den bliver jaget af alfa kokken.

@Christina tillykke tillykke..Jeg er noget misundelig. Jeg har nye haner på næsten alle mine stammer og den ene gamle hane jeg har virker ikke meget viril heller. Sidste gang var der ikke et eneste silkeæg befrugtet, så jeg  *k for at bare enkelte ud af de 60 æg jeg har sat over viser sig at være befrugtet her i weekenden.

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #12 Dato: 22 April , 2010, 09:11 »
Jeg lyste i går aftes på 6. dagen, mens regnen stod ned og det lynede og tordende. Vejret illustrerede meget godt æggene - jeg er sgu bange for de alle er tomme  :'(
Der er ingen edderkoppespind i dem, men lige som en mørk klat i den ene side af ægget, sådan en kvart til en trejdedel af ægget???

Æv, måske har hun alligevel haft for mange under sig. Det tænkte jeg, da jeg lagde dem under hende, men dagen efter føltes det alligevel som om hun varmede dem alle... Ellers må jeg se om jeg kan skaffe lidt daggamle til hende, det er næsten synd (også for mig  ::) ) hvis hun slet ikke får noget ud af masset. Jeg må lyse dem igen om et par dage.

Puuuuh, Christina du er godt nok heldig med 9 ud af 10.
Min plan med alle hanerne var at prøve og se om jeg kunne lade den blive så store, at det kunne betale sig, at køre dem til et af de slagterier, hvor de kan trylle dem om fra levende til fryserklar for få kroner, så din stakkels mand kunne spare øksesvingene  ::)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 22 April , 2010, 09:31 »
Rikke jeg ville lige se tiden an nogle dage, der kan godt være kyllinger, sådan som du beskriver den mørke del.
Hvis der er levende kyllinger, vil du kunne se tydeligt liv om nogle dage.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 22 April , 2010, 12:33 »
Jeg lyste i går aftes på 6. dagen, mens regnen stod ned og det lynede og tordende. Vejret illustrerede meget godt æggene - jeg er sgu bange for de alle er tomme  :'(
Der er ingen edderkoppespind i dem, men lige som en mørk klat i den ene side af ægget, sådan en kvart til en trejdedel af ægget???

Æv, måske har hun alligevel haft for mange under sig. Det tænkte jeg, da jeg lagde dem under hende, men dagen efter føltes det alligevel som om hun varmede dem alle... Ellers må jeg se om jeg kan skaffe lidt daggamle til hende, det er næsten synd (også for mig  ::) ) hvis hun slet ikke får noget ud af masset. Jeg må lyse dem igen om et par dage.

Puuuuh, Christina du er godt nok heldig med 9 ud af 10.
Min plan med alle hanerne var at prøve og se om jeg kunne lade den blive så store, at det kunne betale sig, at køre dem til et af de slagterier, hvor de kan trylle dem om fra levende til fryserklar for få kroner, så din stakkels mand kunne spare øksesvingene  ::)

Trist hvis der ikke er nogen i, men som Marianne siger, så prøv igen om nogle dage. Der er altid håb, så længe man bare kan se et eller andet! :)

Dejligt, hvis du kan finde en fjerkræslagter, som kan hjælpe dig! :) Og ellers ved du hvor vi bor *l (Og hvis du har glemt det, så skriv! :D)