Jeg har ingen kyllinger fået endnu i år, det er for sløjt men pt. er der lige en aske sky i vejen ! 
Hvordan kan askeskyen have noget med kyllinger at gøre? Jeg troede kun det var flytrafikken.
Høns flyver da ganske vist, men de behøver da ikke flyve til Island og tilbage (høhø) for at kunne ruge kyllinger ud...

Darwins teorier går over årtusinder. Så lang tid har jeg ikke..... 
Det gik aldrig op for Darwin, at man sagtens kan konstatere den naturlige selektion ved at betragte et par enkelte generationer. Hvis du er interesseret, er bogen "Darwins Næb" spændende læsning, også for de knapt så hårdkogte nørder.
Hvis du ikke er interesseret, så vil jeg bare sige: Tålmodighed er en dyd.
Jeg har selv været i fælden indimellem, og resultatet er aldrig ligeså godt (eller ligeså tilfredsstillende i hvert fald) som når man bare lader det hele passe sig selv og det alligevel går godt.
Jeg har selv oplevet den usigelige glæde det er at lægge 12 æg under en skrukhøne og få 12 kyllinger ud af det, som voksede op og blev til 12 unghøns (jeg måtte slagte fire af dem.

), og ovenikøbet allesammen hønemoderens egne.
Et mesterværk, som aldrig kan sammenlignes med et skvattet kuld, som ikke kan komme ud selv.