Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til start begynder  (Læst 4258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ingrid T.

• Bruger
  • Små ællinger - Rouen ænder
Foder til start begynder
« Dato: 17 April , 2010, 21:09 »
Hej

Jeg har fået mit længe ønske opfyldt  /o jeg har fået høns.....kyllinger ca 6 uger

Mit spørgsmål er foder: jeg købte mine kyllinger nord for Esbjerg og sælger gav sine kyllinger/høns "svinefoder"  :o ..... er det rigtigt - kan man virkelig dét ?????? skal de ikke have almindelig hønsefoder?

vh
Ingrid
:o
vh Ingrid T.

0,1 New Hampshire & 0,2 Sussex & 4.2 kyllinge dotter & 1.1 Rouen ællinger

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Foder til start begynder
« Svar #1 Dato: 17 April , 2010, 21:17 »
Jeg kan ikke svare på om svinefoder er nok eller "for meget" til høns. Dér må du vist læse deklarationen. Jeg ved at mange bønder bruger det fordi det er billigt. Hvis altså man har det i forvejen til svin. Får hønsene suppleret med grit og skaller samt lidt husholdningsaffald så skal det da nok gå. Skal du alligevel ud og købe mad i sække, så kan du da lige så godt købe hønsefoder. Dine kyllinger bør have voksefoder i nogle måneder så de udvikler sig godt. Hvis de skal gå frit, finder de selv en del af føden om sommeren. God fornøjelse med dem. Det griber om sig!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 17 April , 2010, 21:51 »
Jeg kan ikke svare på om svinefoder er nok eller "for meget" til høns. Dér må du vist læse deklarationen. Jeg ved at mange bønder bruger det fordi det er billigt. Hvis altså man har det i forvejen til svin.

Der er næppe noget galt med det 'Bonden' bruger til at fodre sine svin med, han er jo ikke dum. Og dette foder vil i det væsentlige også dække hønsenes behov. Men det er en god ide at supplere med vitaminer og rester fra køkkenet, og evt lidt æglægningsfoder.

Køber man hønsefoder hos DLG og diverse andre producenter af disse produkter vil jeg tro at hovedbestandelen af indholdet i foderet er det samme som i grisefoder, nemlig hvede. Man kan så vælge at købe det i små sække til X gange hvad man ellers kunne have erhvervet det til.
Mvh
Erik Andersen

sussie

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21 April , 2010, 22:48 »
Jeg har noget hestefoder der indeholder hørfrø,urter,klid,hvidløg,sort havre, poppet majs,poppet byg olier osv osv.det skal blandes med varmt vand og ligesom hestene er vilde med det er hønsene det også. Jeg bruger det istedet for hønseguffen.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2010, 12:46 »
Jeg har også givet dem heste foder, og de tømte fadet meget hurtig...det samme når de får valset korn..jeg tænkte at det var for lidt næring i, for da vil de jo spise masser uden at der produceres noget >:( men det er altså fordi de er vilde med det at de spiser det, så stiller det sig anderledes. ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger