Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: bliver gamle koner gråhåret??  (Læst 4186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
bliver gamle koner gråhåret??
« Dato: 15 April , 2010, 14:22 »
Carmen går så småt og taber farven.. Hun opfører sig normalt.. spiser almindeligt, tager sandbad osv.. Hun er altid den sidste som kommer løbende.. men det virker ikke som om hun er skidtmas på nogen måde.. Jeg ved ikke hvor gammel hun er, og sælger vidste det heller ikke, da hun nok har været handlet en del rundt..Men.. jeg syntes hun er ved at blive gråhåret?? eller, gråfjeret.. som om hun så småt taber farven.. Jeg ved ikke om hun stadig lægger æg.. jeg har ikke set hende i reden lang tid, men jeg står jo så heller ikke vagt..
Hendes "ansigt" ser gammelt ud, som hun er noget mere rustik end mine andre høner.. så, har jeg ret i min teori?? at hun højst sansynlig er tudse-old gammel??

frida

• Gæst
Sv: bliver gamle koner gråhåret??
« Svar #1 Dato: 15 April , 2010, 18:40 »
Jeg har en dværghøne, som jeg med sikkerhed ved er 8 år. Hun er stadig klar i farven, rød i kammen og lægger da også et æg i ny og næ. Det eneste der viser hun måske er ved at være gammel, er at hun ofte lige tager en lille lur. Nu mener jeg at have læst herinde, at høns kan blive over 20 :o år gamle.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15 April , 2010, 20:42 »
gad vide hvad der så er i vejen. Jeg syntes da ikke mine høns mangler noget?? hun kan selvfølgelig også godt være en 20 30 år uden jeg ved det?? ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 15 April , 2010, 21:21 »
De porcelænsfarvede høns får større hvide pletter med alderen og f.eks Danske sort hvidbrystede ænder kan også blive hvide med alderen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pylle pylle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 April , 2010, 23:07 »
jeg prøver om jeg kan finde et billede af hende fra da jeg fik hende.. og så tage et nyt.. så man måske bedre danne sig et billede af hvad det drejer sig om! <A

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 15 April , 2010, 23:13 »
Så er der lige solen som en årsag til at gule og blå dyr bliver blakkede/blegede i farven.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pylle pylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 16 April , 2010, 00:08 »
okay.. ja det er vel ligsom med os mennesker.. men de andre ser stadig smukke og dejlige ud.. faktisk stråler de mere end nogensinde!!

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 April , 2010, 20:26 »
Måske vi skal starte en tråd med den ældste høne, der findes blandt vore elskede senior høner. Det kunne da være sjovt. Jeg kan ikke være med, for mine er kun 2 år. De ender i gryden til efteråret.
Venlig hilsen
Eva