Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan Moskusænder gå sammen med høns i indhegnet hønsegård?  (Læst 14294 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Clemens

• Passiv bruger
  • .
Jeg elsker andesteg helt klart en af mine livretter!  ;D
Derfor har jeg overvejet at købe en andrik med fire ænder, som kan gå og vokse sig fede i løbet af sommeren. Jeg vil gerne indrømme jeg vil ha' ænder udlukket pga. de smager så godt, så hvis I kender en ande race der er mere velsmagende og cirka lige så store, må I gerne sige til.
Men enten vil jeg have dem gående sammen med mine høns, ellers laver jeg en mindre indhegning hvor de kan gå og hygge sig? - Hvad er det smarteste?
Mvh.
Clemens
Mvh.
Clemens - Nu med jagttegn. Så pas på ræve! ;)
1.4 Sølvhalsede Landhøns
1.3 Brune Landhøns
+ En del blandingshøns

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Kan Moskusænder gå sammen med høns i indhegnet hønsegård?
« Svar #1 Dato: 15 April , 2010, 10:00 »
Det må de desværre ikke ....(de KAN godt) ..der skal være 15 m vistnok mellem hønse og andegårde.
En lov i fugleinfluenzaens tegn.
Med venlig hilsen Søs

Offline Micher

• Bruger
« Svar #2 Dato: 15 April , 2010, 10:01 »
Lovgivningen siger at de skal gå min. 15m adskilt (fjerkræ og svømmefugle) men jeg har dem gående sammen, og ingen problemer der. de kan sagtens finde ud af det.. men du skal bare have en tilstrækkelig stor gård til dem.. da ænderne godt kan finde på at jage hønsene en smule. men ikke nogen voldsomt..
Mvh

Michael

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 April , 2010, 10:19 »
Du finder lovgivningen på området her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=3662.0
Hilsen Susanne

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 15 April , 2010, 10:46 »
Hvis du ser under sælges, så har jeg en sød andrik og to damer til salg hvid moskus, men med en sort plet....
Den ene ruger i øjeblikket, men den anden er nok klar efterfølgende, de lægger sig gerne på 15 æg og mere, så 4 ænder er måske meget hvis du ikke vil have 60 ællinger  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn