Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: R.I.P små høns  (Læst 3376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mutti

• Passiv bruger
Sv: R.I.P små høns
« Svar #15 Dato: 15 April , 2010, 13:25 »
Åh nej.....det vi alle går og frygter har ramt dig.
Håber at du bliver glad for din lille bitte hønsegård og at du måske med tiden igen udvider dit hønsehold.
 *t *t fra Mutti
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 15 April , 2010, 14:23 »
Stakkels dig. hvor bliver man træt, og jeg kan godt forstå du lige nu synes det er mere end træls.

Rovdyrerne har unger, og de henter føde det nærmeste sted og samler til bunke.
Men det er ikke rart når man er den der skal fodre hele regionen.

<W
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #17 Dato: 15 April , 2010, 16:05 »
Hold da op, Søs, det er jo 23 dyr  :o. Jeg ville begynde at mistænke mennesker. Ligesom den gamle mand her i Nykøbing F., der mistede høns og duer grundet nogle "utilpassede unge"....
Ingen ræv er da stå struktureret at den fjerner så mange fugle. Kan heller ikke komme i tanker om andre dyr, ikke engang hunde.
Nej, hvor er det ærgerligt :(.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 15 April , 2010, 16:56 »
Ej, Søs, det er godt nok en sørgelig butik!
Du får lige  *b
-selvom det nok ikke hjælper en s... Dumme dumme Mikkel Røv!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

frida

• Gæst
« Svar #19 Dato: 15 April , 2010, 18:02 »
Ahrj hvor ærgeligt! Ham Mikkel har da nok lige haft travlt ??? Både at kunne nå at fange alle de høns, og så også have tid til at bære dem alle væk :( Meget imponerende på den negative måde /d

hoejberg

• Gæst
« Svar #20 Dato: 15 April , 2010, 18:28 »
Det er vel ikke på en dag han har taget alle de høns. Er det ikke over hele vinteren?
Men æv da også :-[

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 15 April , 2010, 18:51 »
Højbjerg ..det var i nat/morges .... han har haft masser af tid. Jeg er sikker på det ham. Han gjorde det samme i vinter ..der var det ca 15 stk alle de store racer.
Og der var ingen tvivl ...poteaftryk alle vegne ..men han blev forstyrret og nåede kun at tage en med sig.
Denne gang har han fået alle med sig .... der ligger små pæne bunker af halsfjer overalt ..lige der hvor han har klippet hovedet af dem .... jo jo ..det ikke til at tage fejl af.
Nu tager det så heller ikke lang tid for ham at bære det hjem ..... rævehøjen er kun ca 100 m herfra ..vi er absolut nærmeste nabo.

de fine nye sussex har det fremragende ...for de bor jo ovre hos naboen . Har dog ringet til dem og sagt de skal holde øje. Altå naboen ..ikk hønsene .

Så jo .... jeg ved det er ræven ..han var sød til kun at tage en af gangen de første 1½ år...så fik Søs mange høns ...så tænkte han nok at det var spis til du revner jeg havde arrangeret for ham ....
Men nu HAR jeg lært det !!!

Lille rævesikker gård og få høns ... :-\
Med venlig hilsen Søs

hoejberg

• Gæst
« Svar #22 Dato: 15 April , 2010, 19:12 »
Så må både ham, hans familie og venner da være mætte nu :-X

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 15 April , 2010, 19:17 »
De holder nok konfirmation eller nowet  *s
Med venlig hilsen Søs

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #24 Dato: 15 April , 2010, 19:35 »
Ikke særlig god syn at komme ud til  *t
Ja han (vel en hun istedet for) tager en masse høns med sig nu de har unger, og man skl bare sådan passe på, sidste år igen tog ræven 13 store kyllinger her på bare en halv time og de var alle væk.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

GKV

• Gæst
« Svar #25 Dato: 15 April , 2010, 19:50 »
Hvor er det ærgerligt at du gang på gang skal lægge høns til rævens festmåltid. Kunne du ikke fremskaffe et elhegn og hænge en død høne på det.Det prøvede jeg der, hvor jeg boede før og jeg så aldrig ræven siden, men jeg hørte da han prøvede at tage den, Jaw, Jaw Jaw.

VH Gunni.

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 15 April , 2010, 20:02 »
Åhh nej da Søs!!! Det er jeg meget ked af at høre!! For pokker den ræv altså. Men han bor godt nok også tæt på jer  :-\ Stort trøstekram fra mig  *t

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #27 Dato: 15 April , 2010, 20:26 »
De holder nok konfirmation eller nowet  *s

Åhhh Søs det er det her jeg elsker ved dig... selv når det ser sortest ud, så har du overskud til at joke lidt.

Stort kram til dig... Syntes det med en høne med strøm i lyder som en god ide... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 15 April , 2010, 21:26 »
Ja sikke dog en start du har fået på foråret.. Men der er ikke andet end og komme igang igen.. Du kan sgutte nøjes med 5 høns. Bare vent og se :). Har i fået fat på en elhegn??. Jeg er sikke på jeg så en rimelig kraftig fætter i en annonce her forleden, så jeg tjekker lige om den er der endnu..

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 15 April , 2010, 21:34 »
Tak Jan ..jeg har skam fået en elgiver af Rønnest ..... Nu venter jeg blot på at naboen piller sin tråd ned ..for det er den jeg skal ha´...og så det lige det med at få købt stolper ..og hegn ...og få det hele gravet ned ...... og lavet en ordenlig hønsegård.... gravet ned og med net over og hele baduljen. Nettet over er nu for at den dælens kalkunhøne bliver hvor hun skal.

Men det her kan altså snildt tage det meste af sommere ...når man bare er en Søs der også skal passe studie og børn  :)

Med venlig hilsen Søs