Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Får 20 slagtekyllinger i morgen, og er lidt i tvivl...  (Læst 1883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Får 20 slagtekyllinger i morgen, og er lidt i tvivl...
« Dato: 14 April , 2010, 13:14 »
Sagen er den, at jeg har en skruk, som ligger på æg på 11. dagen i dag. Hun havde lidt svært ved at...aheeem...koncentrere sig ;D når de andre høns gik ud om morgenen, så hun hoppede af reden og kunne godt glemme sine æg. Derfor flyttede jeg hende over i et andet hønsehus, hvor hun så er for sig selv, og ruger rimelig stabilt nu.

Nå, men jeg har så fået en skruk mere, og hun ruger ikke på noget, da jeg ikke har fået æg et stykke tid, fra alle de nye hønsebasser jeg har fået...jeg tror det skyldes utøj, men det har jeg fået bugt med. Min tanke er så...skulle jeg forsøge at sætte skruk nr 2 sammen med slagtekyllingerne i morgen (og en varmelampe), eller vil det bare være for dumt, når de nu vokser en del hurtigere end små kyllinger normalt gør?

Jeg har nemlig også nogle rugeæg på hånden... ;)

Hvad tænker I?

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Får 20 slagtekyllinger i morgen, og er lidt i tvivl...
« Svar #1 Dato: 14 April , 2010, 13:50 »
Min tanke er: Har du plads til alle de kyllinger to be, hvis du lader hende ruge på æg? Jeg synes det er herligt at slagtekyllinger kan gå hos en mor, det er langt nemmere end selv at passe dem mht. varmelampe osv. Desuden er jeg også sikker på de har større livskvalitet når de har en mor, det er rart at tænke på når man sætter tænderne i dem. Vi har jo høns også pgra en anden dyrevelfærd end industrien.

Good luck!
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 14 April , 2010, 14:11 »
Jeg vil lade hende ruge sammen med de andre silker, og det er så meningen at de nye kyllinger skal over i det hus, hvor den skruk der ligger og ruger er nu, når hendes æg er klækket. Så kommer hun nemlig over til silkerne...

Må lige tænke over det, for hun kan jo ikke varme 20 kyllinger uanset hvad...hmm..

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 14 April , 2010, 15:52 »
Hun er I hvert tilfælde fuldstændig ligeglad med størrelsen. Jeg har en lille dværghøne gående med barnevelderkyllinger, og de vokser jo lynhurtigt i forhold til dværgkyllinger. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)