Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvor store masker på hønsetråd?  (Læst 12668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
hvor store masker på hønsetråd?
« Dato: 12 April , 2010, 21:46 »
Vi skal igang med at bygge hønsegår, men hvor fine skal maskerne i hønsetråden være?
Har kigget på denne som man kan få i en god højde..
http://hegnslageret.dk/kyllinge-hoensetraad-123/hoensetraad-50x50mm-masker-126/

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: hvor store masker på hønsetråd?
« Svar #1 Dato: 12 April , 2010, 22:03 »
Maskestørrelsen er fin nok, som det øverste hegn, men hvis du skal havde kyllinger vil maskestørrelsen være for stor, der skqal du ned i 25*25mm.
Dette hegn er dog ikke sikker i sig selv, mod ræve og den slags.
Ikke at jeg har prøvet det, men jeg har ladet mig fortælle, at de kan gnave sig igennem dette hegn.

Og så skal det også lige siges, at det er sådan et hegn jeg bruger, hvor de nederste 30 centimeter er kyllingevæv, og hønsevæv øverst, i totalhøjde 180 cm.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

smilla25

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12 April , 2010, 22:09 »
Tusind tak for hurtigt svar :)
Hvilket hegn/tråd vil du anbefale? Er rigtig super hvis det har den højde på 180cm...

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 12 April , 2010, 22:26 »
Det synes jeg at andre skal svare på, da jeg ikke ville bruge alm. hønsetråd hvis der var fare for at ræven kom, jeg bor dog lidt for meget ind i byen, og vi har vores katte lige op ad også, samt lyscensor i haven, så vi har aldrig set ræven ved hønsene..

Hvis jeg skulle lave mit om, ville jeg bruge det samme som jeg bruger til kattene, det kaldes delfin hegn, med masker i 50*100, og så sætte en kyllingetråd den nederste halve meter eller så.
Dette hegn er så kraftigt, at det ikke kan bides igennem.
« Senest Redigeret: 12 April , 2010, 22:29 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 12 April , 2010, 22:40 »
Hvis jeg skulle bygge ny hønsegård i dag, så blev det 10 x 10 cm armeringsjern sat en halv m. ned i jorden, fra bunden og 50-70  cm op ville jeg sætte kyllingenet, så de små ikke kan løbe ud.

10 x 10 armeringsjern er muligvis for stort hvis man ønsker at holde små dværge.

Det koster ikke alverden og kan fås i alverdens størrelser, kan sættes på hjørnestolper, eller strippes sammen med alm. strips eller tråd.

Der kommer ingen ræv ind der, hvis man ellers husker at lukke efter sig om aftenen.  <T

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #5 Dato: 13 April , 2010, 08:23 »
Smilla25

Hvis du bruger 50 mm masket net kan rotter og mår komme ind til dine dyr, hvilket måske ikke er så godt.

Ræven kan flå nettet i stykker da masker er så store, mindre masker kan den ikke få fat i med tænderne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #6 Dato: 13 April , 2010, 08:33 »
Jeg ville bruge volieretråd (maskestørrelse 10*10 mm eller 10*25 mm) eller minktråd (maskestørrelse 25*25 mm) i stedet for. Det er godt nok lidt dyrere, men noget nemmere at sætte pænt op fordi det er lettere at stramme pænt op - hønsetråd har det med at "bølge" lidt rigeligt for min smag. Og så slipper man også for at "blande" to slags hegn og sætte kyllingenet op nederst.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 13 April , 2010, 08:55 »
Jeg har selv kig på dette, men der er måske heller ikke et godt bud ?

Jeg synes det virker fornuftigt med masker der bliver større jo højere man kommer op, og prisen er ok for 50 meter.

http://hegnslageret.dk/faare-dyrehegn-12/dyrehegn-h-2-0m-l-50m-svaer-galv-474.html

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 13 April , 2010, 09:00 »
Jeg har brugt dette:
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=800
og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Jeg ved man nemt kan købe billigere tråd, men det her kan ingen dyr komme igennem eller få fat i, så de kan bide det i stykker.
Jeg har så valgt at lave en lav hønsegård denne gang, den er lavet af trærammer, rammerne er kun 1 m høje (og her lavede vi en fejl, fordi det viste sig at tråden faktisk var lidt breddere).
Over sidderne har vi lagt løse rammer med tråd, de kan nemt flyttes, hvis man vil gøre hønsegården ren. Du kan evt. se billeder i mit galleri.
Alle fire gårde er færdige nu, men jeg har ikke lige fået lagt de sidste billeder ind.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk