Jeg har jo læst en masse om plymoth rocken til slagtning, og blev da ganske bekymret, da jeg havde bestilt 20 daggamle kyllinger. Men jeg blev forsikret om at det ikke var så slemt.
Det er første gang jeg har haft kyllinger og gør nok en masse forkert, men indtil videre har det fungeret godt. Jeg fik at vide de skulle have varme på i 3 uger og at de skulle holdes inden for varme lampen, vand og foder stod lige uden for varmen, så de havde ca en halv gange en halv meter de første dage...
Dette fungerede slet ikke, jeg måtte udvide til resten af kassen ca 1 m2, for hver dag jeg kom hjem måtte jeg "vaske" (med vatrondeller) de fleste af kyllinger ved gumpen, og på mave for lort og fyntørre dem

for de var meget beskidte ! Og det tager tid, så de fik 1 m2 mere at gå på og mere hør i bunden. Fik ellers af vide at sand var nok.Hold da op de kan skide

Så 3 dage efter fik de mere plads.
Jøsses de æder og drikker

Havde købt en vandbeholder til 1 l og så en alm stor beholder til mad ca 4-5 l. Jeg kunne fylde vand op 3 gange dagligt, morgen, eftermiddag og sen aften for at være sikker på der var vand nok.
Mht maden var de meget dovne, de lå ned og spiste og kroen var ved at sprænge. Samt de lå ned og sov på siden, ved ikke om det er normalt, men forkert så det ud ! Så mad og vand blev hævet fra bunden, så de skulle stå op og indtage føden og en gren blev lagt ind som de skulle op over. Maden blev taget fra om natten og lampen slukket (efter en uge) Men nu står de også i vores fyrrum med 22-25 grader. Dette hjalp meget, jeg fik pludselig kyllinger der går rundt i buret, prøver at sidde på pinde, knapt så beskidte på maven. De ligger ikke ned og sover og virker glade

Nu her 2 uger efter, kom de så ud i stalden og ind i en boks ( de lugter ikke rart inde i huset

) der er jo kun 14 grader, men så har de konstant varme på. Mad og vand bliver hævet, så det passer med de skal strække sig lidt, deres kroer er stadigvæk fyldte, men ikke på bristepunktet som før. De løber og leger og elsker at forsøge at sidde på pinde

og vejer gennemsnitlig 450 g efter 14 dage, syntes det er meget, men igen jeg aner ikke hvad normalen er.Jeg glemte desværre at veje dem som daggamle

Det er meningen de skal ud på friland, så snart vejret tillader det.
Jeg skriver ikke dette er den korrekte måde at have plym. på, men den fungerer her og kyllingerne virker glade. Så er jeg også glad og kan nyde dem om 2-3 måneder med god samvittighed.