Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 3 skrukhøns på æg  (Læst 3347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
3 skrukhøns på æg
« Dato: 10 April , 2010, 16:13 »
Jeg har 3 høner der er skruk og ligger på æg.
Nu skal æggene snart klække, og jeg tænker på om der bliver problemer når de alle får kyllinger samtidig.. ?
De ligger ved siden af hinanden, men med en plade mellem sig.
Vil de prøve at stjæle hinandens kyllinger ? Jeg har mulighed for at skille dem ad, er det bedre ?
Hvad er jeres erfaringer ?
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 3 skrukhøns på æg
« Svar #1 Dato: 10 April , 2010, 16:22 »
Jævnfør andre tråde om emnet, så er min erfaring at man står sig bedst ved at skille dem ad, det er ikke altid de kan enes, og det går ud over de små  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10 April , 2010, 16:26 »
Jeg har prøvet at flere skrukker lå sammen. Og ja, de stjal hinandens kyllinger. Eller rettere én stjal alle kyllingerne. Der var som sådan ingen kamp, men hønerne uden kyllinger prøvede at kalde nogle kyllinger til sig, dog uden større held. Jeg valgte at skille hønsene ad, og sørge for alle havde deres egne kyllinger. Måske er det mere mine behov jeg passede, men jeg tror ikke de "kyllingeløse" høner, synes det var sjovt, at undvære kyllingerne.

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #3 Dato: 10 April , 2010, 16:28 »
Tusind tak for de hurtige svar.
Jeg vil gå ud og skille dem ad nu.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 11 April , 2010, 06:52 »
Jeg har præcis den modsatte erfaring over flere sæt kyllinger.
Mine har altid passet dem i skøn samdrægtighed, og kyllingerne har altid haft op til tre mødre, de kunne søge i ly hos.
Der er en del billeder i mit galleri, hvor du kan se det *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk