Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehuset fuldkommen ryddet...  (Læst 1708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Hønsehuset fuldkommen ryddet...
« Dato: 10 April , 2010, 09:53 »
Da jeg til morgen var på vej ned til hønsegården for at lukke mine høns ud, så jeg en masse hvide fjer udenfor. Det så noget mistænkeligt ud. Derefter så jeg at døren var åbnet en smule og inde i huset mødte jeg et frygteligt syn. Der var fjer overalt!!  :o

Alle 5 høns var væk. Kun en grusom masse fjer tilbage.
Jeg er SÅ ked af det. :'( Mine skønne damer, der kom når jeg kaldte, spiste af hånden og som kunne tages op i favnen - væk.

Det værste af alt er hvor skræmte de stakkels høns må have været og jeg intet har hørt i nat. Jeg håber virkelig, morderen har været hurtig og effektiv trods alt, så de ikke har lidt. (Der er nok nogle rigtig glade rovdyrunger, der ligger og mæsker sig her til morgen.)

Det lægger godt nok lige en dæmper på weekend med familiebesøg og det skønneste solskinsvejr. :-[
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Hønsehuset fuldkommen ryddet...
« Svar #1 Dato: 10 April , 2010, 10:23 »
Ejjj Stinne, en grusom måde at vågne op på.

Du far en masse  *t *t *t *t *l *l *l

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 April , 2010, 10:26 »
Masser af trøst herfra .... kender den fornemmelse ALT for godt  *t
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 10 April , 2010, 10:26 »
uhhh Jeg er da helt klart den der lige nu er nærmest til at føle med dig, og du var da mere uheldig end jeg, for du mistede alle..... surt meget surt. *t
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #4 Dato: 10 April , 2010, 10:49 »
øv kender det, det er nærmest ubeskriveligt masser af  *l *l *t *t
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 April , 2010, 10:59 »
Åh nej..jeg bliver så ked af det på dine vegne..der går et stykke tid før man kommer over sådan en masakre.. :-[

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10 April , 2010, 11:29 »
Hvor er det dog forfærdeligt når noget sådan sker, det er jo vores små tamme høns og ikke bare en tilfældig flok. Stort trøstekram herfra.

VH Gunni.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 April , 2010, 13:43 »
Øv nej altså  :(

Opmuntrende kram fra mig til dig  *b
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 April , 2010, 14:03 »
En gang for mange år siden, kom jeg hjem fra arbejde med ungerne  og de skulle så lige ud og hilse på deres kaniner, som boede i et stålbur med træmmer....de kom vrælende ind....begge kaniner, som ikke var af de små...var blevet hevet ud af deres bur og bidt ihjel og lå nu ude på græsplænen!! Da jeg fik kigget mig omkring, lå der også døde høns..hele og halve, med og uden hoved spredt rundt i hele haven...alle 10 høns var bidt ihjeld , d.v.s. der manglede 2!!
Puh ha...det var en grim oplevelse,  både for mig og ungerne!!
Hvad det var for et dyr, der havde været på spil, fandt vi aldrig ud af, men en ilder eller lignende, da en ræv aldrig ville have fået kaninerne ud af buret!!
Så min største medlidenhed med jer der har haft besøg på det sidste....det er bare så frygteligt!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

hoejberg

• Gæst
« Svar #9 Dato: 10 April , 2010, 15:51 »
Sender lige et  *t  og et *b

frida

• Gæst
« Svar #10 Dato: 10 April , 2010, 15:55 »
Kæmpe kram til dig *l
Sker der noget specielt hos rovdyrene lige nu? Har lige læst Inas tråd fra igår. Det kan være de har unger <A. Så er det måske en ringe trøst at de trods alt trives og er mætte. Men kan ræven ikke nøjes med bare at tage én høne. Den behøver da for sytten da ikke slå en hel flok ihjel <B
Jeg har heldigvis (og 7, 9, 13) aldrig prøvet det selv *k. Men man kan jo aldrig vide sig sikker. Jeg kan jo læse i de fleste tråde, at alle tænkelige forbehold er taget.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 10 April , 2010, 16:19 »
De graver gerne deres bytte ned i et stykke tid, så det modnes, og så er det jo godt der er noget at tage af når man først skal passe unger i et stykke tid.... uarghh
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 10 April , 2010, 18:06 »
Jeg føler med jer alle, og føler mig heldig at jeg da i det mindste slipper for frygten af ræv her på Bornholm. Det er jo lang tid man har brugt på at bygge sin flok op osse...vupti...så kan man starte forfra  :P

Jeg ved den ville ligge i baghovedet som en stille gnaven, at det sikkert bare var et spørgsmål om tid, så blev det min tur...
Skønt ikke at skulle tjekke ditten og datten, har man lukket her og der, kommer man hjem inden det bli'r mørkt osv...

Vi har så en del rovfugle jo, men 7-9-13 har jeg sluppet  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 11 April , 2010, 06:48 »
Åh, Stinne altså *t
Ved du, hvordan krapylet slap ind i huset - altså fik døren åbnet? Kan du mon ændre på noget, så det ikke kan ske igen?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #14 Dato: 11 April , 2010, 21:12 »
Tak for alle de trøstende ord. :-*

Jeg er slemt bange for at jeg ikke har fået lukket ordentligt for døren. <J Det må det næsten være, for der er ikke andre muligheder. Jeg har i dag været ude og rydde op efter kampen og checket for huller, revner eller andet. Der er ikke nogen af delene.

Det er en frygtelig fornemmelse at det måske er fuldkommen min skyld at alle 5 damer måtte lade livet. :'(
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)