Se jeg var ellers ret optimistisk da jeg stod op kl 05 i morges, men det gik over da lyset brød frem og jeg stod ved mit køkkenvindue og skuede ud over marken og gårdspladsen, hvor mit blik øjeblikkeligt faldt over lidt for mange fjer uden for døren til hønsestalden, jeg var ved at kløjes i mit vand og skyndte mig over for at se hvad der var på færde.
Inde på staldgangen var stigen til loftet væltet og Mibbe larmede for at smide mig ud. mens hun stod på sin rede.
Hos hønsene stod døren på klem .ca.25 cm og der plejer at være 7 store gule og Kaj, men til morgen var der altså kun 4 + Kaj og fjer
De sad lidt sammenklemt i hjørnet, men der manglede desværre 3 stk
Nu er der snor på hønsedøren så den kun kan åbnes de før nævnte 25 cm og det tager jo lidt tid at trække en modstridende orpingtonhøne ud af sådan en sprække,,, døren er bundet så hønsene kan gå ud, men hønsehunden Hubbe ikke komme ind og stjæle æg.
Jeg har ikke hørt noget som helst i nat, men manden siger at Hubbe har skældt ud udenfor i nattens løb,men det gør han når han pludselig synes at noget er farligt, og det behøver ikke være andet end hans egen skygge, men i nat var det altså ræven, så det er nok Hubbe der er skyld i at ræven ikke fik slagtet dem alle, men det er godt nok ærgeligt, ud af de tre var de to skruk... Surt.
Som om det ikke var nok, så var jeg så smart da jeg skulle køre hjem fra arbejde at jeg fik stukket næsen lidt for langt frem, hvilket ikke er nyt, men denne gang var det altså bilens næse der kom for langt frem da jeg skulle dreje, så den modkørende bil der havde temmellig meget fart på ikke kunne nå at stoppe, men bankede ind i min lille bil,,, sååååå nå! ingen kom til skade, men jeg har nu bestemt at jeg går i seng, og jeg står ikke op igen før nogen har lavet min bil og skaffet mig nogle nye orpington høner.... Jeg er for at sige det mildt meget sur

og ked