Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk eller hvad ???  (Læst 1932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karma

• Passiv bruger
Skruk eller hvad ???
« Dato: 09 April , 2010, 18:28 »
Hej allesammen
Jeg er jo helt nybegynder og har derfor lidt brug for jeres mening.
Jeg har en orphington høne som jeg tror er skruk, hun har ligget på fem æg i en uge nu. Men problemet er at hun nogle gange bare går rundt og æggene er iskolde, senere kan jeg så komme ind og så ligger hun i reden og nogle æg er trillet ud. Så prøver jeg at lægge æggene ind under hende og så går hun da helt gak gak :) er det normalt de sådan render fra reden i starten og hvor meget kulde kan de æg holde til. Det kunne jo bare være så super dejligt med små kyllinger.

Offline Micher

• Bruger
Sv: Skruk eller hvad ???
« Svar #1 Dato: 09 April , 2010, 18:41 »
Hey

hvordan går det med de 3 gule?? ;)

Jamen hvis hun bruger det meste af tiden på at ligge på reden er hun meget snart ved at være skruk.
Så er det tid til at samle æg. og ligge under hende når hun ligger mere 'fast' på reden.

Æg generelt er faktisk mere hårdføre end vi tror.

Et eksempel:
Havde en høne som lagde sig skruk i november sidste år, og selvom hun gentagne gange var lang tid af reden (æggene var blevet kolde) så kom der kyller ud af det i december..
Mvh

Michael

Offline karma

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 April , 2010, 20:27 »
Hej micher
Det går super med de tre tøser, de faldt til med det samme, og hanen syntes bare de er super dejlige, det er den ene af dem som er skruk :)

Offline Micher

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 April , 2010, 20:40 »
Det er snyd. for ingen af mine damer gider lægge sig skruk...:(
Men er glad for de har det godt.
Mvh

Michael

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #4 Dato: 09 April , 2010, 23:28 »
Har hun selv haft en hønemor? Det lyder, som om hun har vilje, men savner lidt talent. Man skal på den anden side aldrig sige aldrig. Måske finder hun ud af det om lidt...

Hvis du ikke er tryg ved hende, kan du ruge nogle æg ud på maskine og give hende kyllingerne.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.