Jeg tror altså I stiller jeres forventninger for højt i forhold til jeres høns, eller for lavt alt efter hvordan man ser på det...
Hønsene ved udmærket hvornår det er tid og vejr til at få børn,,,,, for mig at se er det de instinktsvage der ruger nu, hvor det er pissekoldt og maden i naturen er knap....
Den kloge og instinktsikre høne bliver skruk når vejret er dejligt og mere stabilt, så ungerne kan komme ud i solen og gå mellem benene på hønen uden at få frost i tæerne....
Jeg ved udmærket at silkehøns ruger for et godt ord, og det er der sikkert en del andre der også gør, og jeg ved også godt at kyllinger kan klare meget, og at en del kan tåle blæst og kulde når bare de har en klog mor at suse ind under når det passer dem, men det mest kloge er vel at få unger på et tidspunkt hvor de har størst muligehed for overlevelse, og samtidig er klar til at stå på egne ben inden det igen bliver efterår og vinter,,,,
Tålmodighed tålmodighed jeg er vant til at mine orpington ikke skrukker før henad slut maj begyndelsen af Juni, og så er kyllingerne sig selv og klar til at gå efteråret i møde, med god huld og fjersætning.
Jeg har en skov til nabo, og jeg har ikke babykvidren i trætoppene endnu, og endnu har jeg da heller ikke set skyggen af en harekilling, så mon ikke det vare lidt endnu hvis naturen får lov at råde.