Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En update på Den lille Toppede  (Læst 929 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
En update på Den lille Toppede
« Dato: 07 April , 2010, 09:54 »
Mest til marianne og Signe26

Den lille toppede går sammen med silkerne og paduaneren. Der bliver hakket lidt, men det ser ud til at de mere eller mindre har accepteret hende. Hun taler stadig meget og ser ud til at hygge sig. Så når der er gået lidt mere tid kan det være at hun bliver fuldt ud accepteret i den lille flok.  /o

med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En update på Den lille Toppede
« Svar #1 Dato: 07 April , 2010, 10:13 »
Det var en god nyhed Kate  :D
Jeg har sådan tænkt på hende de sidste dage, og ville have haft skrevet til dig i eftermiddag for at høre nyt.
Ja, hun er en utrolig kær lille høne. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 07 April , 2010, 10:24 »

måske er det bare mig, som ikke følger ordentligt med i trådene, for jeg troede, at
det var dig Marianne som gav den lille Toppede et nyt hjem ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 07 April , 2010, 14:12 »
Du har helt ret, Helle, men mine høns var nogle rigtig bisser, og hakkede hende til blods  <B Jeg prøvede at have hende sammen med dem, men skilt med volièretråd, men hver gang jeg forsøgte at sætte dem sammen, gik de meget målrettede til angreb på hende.
Så talte jeg med nogle fra DFfR, og de sagde at det ofte var et problem med toppede, når de kom sammen med "almindelige" høns.
Kate havde også udvist interesse for hende, og da Kate har paduanere, som også har fjer på hovedet, blev vi enige om at forsøge.
Jeg var ret ærgerlig, for hun er en total sød lille høne, men høns skal jo ikke gå alene, og med kun menneskekontakt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 April , 2010, 18:36 »
Det er altså alletiders nyhed :)
Jeg har også gået og været en smule bekymret for hende, men det lyder til, at det nok skal komme til at gå *o
Du må hilse hende ;D
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 April , 2010, 06:53 »
Skal nusse og hilse hende. Og ja hun er sød.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste