Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blandet landhandel  (Læst 1057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Blandet landhandel
« Dato: 06 April , 2010, 13:55 »
Efterhånden har vi fået en del høns på matriklen. Synes jeg vil vise et lille udpluk, mere vil komme efterhånden som udearealerne bliver klar til de forskellige hold, men mange af dem er for små endnu til at kunne klare mosten.

Først er der Vibens flotte silker, de sorte er nu godt tre mdr.

Der var lidt plads i rugemaskinen og der blev lagt lidt hestestaldshønseæg i også. Det blev der faktisk nogle dejlige kyllinger ud af i sjove farver. Her et par stykker med en af mødrene og far i baggrunden og nå, ja, også en bitte silkekylling ;D

Et par af de første araucaner/eng araucanerkyllinger, der blev klækket var så ude at lege i dag for første gang. Pudsløjerlig farve ikk?

Påskekyllinger fik vi selvfølgelig også 12 eng.araucanere og 12 silker.

Det var blot et lille udpluk af "bestanden" men mere er på vej, glæder mig til at vise jer mine englændere.

VH Gunni.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Blandet landhandel
« Svar #1 Dato: 06 April , 2010, 14:00 »
Tak for synet siger jeg da.
Elsker at følge med i alle de dejlige dyr som vi omgiver os med. <L <P <F <K !a !p !u !o !y

Offline jenslyn

• Passiv bruger
  • tullemor med silkekylling.
« Svar #2 Dato: 06 April , 2010, 14:04 »
ja, der blive jeg lige misundlig et øjebilk.
super flot.

jenslyn
0,2 isa og 0,2 tværstrib skovhøns  0,2 sort skovhøns 0,1 shiba .silke 15 år og joakim 13 år

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 April , 2010, 15:49 »
Nøøøj. Jeg er bare vildt misundelig. Du ser ud til at have masser af plads. Skønne skønne billeder af en dejlig blandet landhandel. Tak for kigget!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 06 April , 2010, 18:34 »
Råhygge  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07 April , 2010, 08:01 »
Åh, nogle dejlige billeder!

I bor godt  /o

Og jeg bliver liiige lidt nysgerrig. Hvad er det for en smuk høne - den, der har halen lige i vejret og er grå på kroppen og brunlig på hals/hoved?  (Den er på samme billede som noget hvidt, man ikke kan se det hele af)

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07 April , 2010, 09:32 »
Den blå høne er en blanding af mine Hellevad høns og min gamle hane Kaj. Vi har ind imellem smuttet lidt af deres æg i rugemaskinen, når der har været plads og vi lagde også nogle æg under en skruk silkehøne og en araucaner.Jeg valgte nogle æg som var meget mørkebrune af hensyn til videre æglægning.

Til min store forbavselse er der kommet en masse blårandede med gylden på halsen, for hanernes vedkommende tværstribet gyldent, ja der er også kommet en perlegrå.Hanerne har en rimelig størrelse.

Jeg har da tænkt på om det var noget nogen kunne have interesse i som faste og sikre æglæggere? Mødrene har lagt æg hele vinteren igennem uden pauser af nogen art. Det er jo lidt andet end de evindelige røde.

VH Gunni.

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 07 April , 2010, 15:08 »
Den er usædvanlig og også usædvanlig smuk i mine øjne.

Ja, der burde være "marked" for nogen lidt anderledes æglæggere - det er da et forsøg værd!

Tak for grundig information  /o