Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan dette bruges som kyllinge/skrukhus + gård?  (Læst 11245 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Kan dette bruges som kyllinge/skrukhus + gård?
« Dato: 06 April , 2010, 09:12 »
Nu kan jeg ikke vente mere på, at min søde far og mand får bygget et hønseanlæg til mig. Jeg har nemlig fået tilbudt araucanaæg, og dem vil jeg meget gerne have. Derfor har jeg fundet dette hus med tilhørende gård på nettet: http://www.maxsoe.dk/product_info.php?cPath=28_171&products_id=536

Kan jeg bruge det til at begynde med? Kan kyllingerne komme op ad rampen? Jeg vil, hvis huset er ok, anskaffe to skrukke dværghøns til at ruge æggene ud.

Hvad synes I?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
Sv: Kan dette bruges som kyllinge/skrukhus + gård?
« Svar #1 Dato: 06 April , 2010, 09:33 »
Dit link virker desværre ikke!! ???
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 06 April , 2010, 09:37 »
Dit link virker desværre ikke!! ???

Det virker fra min PC  ??? Mystisk... Her er et link til en anden forhandler  ;).
http://dyreriget.dk/fjerkrae-5/hoensehuse-100/hoensehus-m-gaard-1527.html?gclid=CMSTn5zI8aACFZIg3wodsHjJGQ
Venlig hilsen Tanja

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2010, 09:43 »
Dit link virker fint hos mig.... jeg er lidt i tvivl om kyllerne kan komme op ad stigen... måske kan den gøres mindre stejl?
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2010, 09:59 »
hm.....mystisk!! Jeg kan slet ikke komme ind på deres hjemmeside!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #5 Dato: 06 April , 2010, 10:02 »
Jeg syntes det er for dyrt, du kan lave noget tilsvarende og større for de samme penge.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 April , 2010, 10:04 »
Jeg synes også det er et meget dyrt hus... Kan du ikke finde noget brugt på Gul og gratis, f.eks.? Jeg bruger kaninbur med stor løbegård (kan ret nemt laves større) til skrukkehus og bur den første tid.
Mvh Marianne

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06 April , 2010, 10:13 »
Du spørger jo ikke om vi synes om prisen - den har du selvfølgelig gjort op med dig selv.

Jeg tænker det er et fint og solidt hus, som kan holde i rigtig mange år. Og bruges skiftende til forskellige formål.

Jeg tror  også som Viktor, at det kan være svært for kyllingerne at lære at komme op af rampen. I min hønsegård er en meget mindre stejl rampe, og jeg har ved hvert kyllingehold rendt rundt efter forvildede kyllinger, der ikke selv kunne finde op.

Men måske med lidt tålmodighed og "håndtræning"

Vi har jo set billeder af hønsehuse, der var anbragt himmelhøjt, og hvor hønsene spankulerede op af et smalt bræt for at komme derop.

Sådan et hus ville jeg selv gerne ha som ekstrahus!  /o

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 06 April , 2010, 12:06 »
Jeg kan kun være helt enig i, at det er for dyrt  /d!

Men jeg har kigget rundt på nettet, og jeg kan ikke finde noget der inkluderer en gård til en billigere penge. Mit problem er mine tommelfingre - jeg kan simpelthen ikke flikke hverken gård eller hus sammen selv. Det kan min far, men sådan et projekt skal lige planlægges (og vi startede planerne i november...), så det har jeg ikke længere tålmodighed til.

Jeg har også set på de store hønsehuse fra Mejlhede (hedder de vist), men så mangler der en gård  :-\.

Har I nogle bedre idéer? Jeg har også set på kaninbure, men de er små og koster fra 1200 kr. og op. Så vil jeg hellere punge ud til det hønsehus jeg har fundet, selv om jeg godt nok mener, at nogen tjener penge på handlen (og det er ikke mig).

Venlig hilsen Tanja

Offline Jane Berg

• Passiv bruger
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
« Svar #9 Dato: 06 April , 2010, 12:37 »
puha kender godt den der med at manden skal lave hønsehuset..  /d

det er utroligt så langsomt det kan gå..

men efter jeg "lukkede for det varme vand" skete der pludslig noget..

har ved gud aldrig set ham arbejde så hurtigt..   *g og idag har jeg 12 høns.. (manden sagde max 6)  *e

jeg fandt på DBA. et brugt legehus til 1500 kr.. det var simpelthen perfekt.. så er det kun gården i selv skal bygge.

så prøv at kigge derinde, der finder man tit gode tilbud..

held og lykke med projektet..  /o

Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 06 April , 2010, 16:21 »
jeg fandt på DBA. et brugt legehus til 1500 kr.. det var simpelthen perfekt.. så er det kun gården i selv skal bygge.

Jeg har også været inde og kigget jævnligt, men der er ikke noget der er værd at komme efter synes jeg. Problemet er stadig det med hønsegården. Det er måske ikke så svært at lave, men når man nu ikke rigtig kan selv  :-[...

Jeg tænkte godt at rampen var for stejl til kyllingerne. Måske kan man lave en anden anordning?
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 06 April , 2010, 21:06 »
Nå, men jeg har fødselsdag om et par uger og skal desuden på Rådhuset og smædes sammen med min bedre halvdel i næste uge. Så vi er blevet enige om at vi invisterer i dette hønsehus som kombineret fødselsdags/bryllupsgave, indtil vi får bygget et rigtigt anlæg. Det er lige dyrt nok synes vi nok, men eftersom jeg tripper for at få bevingede væsner indenfor dørene, så er det løsningen lige nu  ;). Min far kan nok finde på noget smart med trappen, så den bliver mindre stejl for de små kyllere  <A.

Er der nogen derude der sidder og vil af med et par gode skruk'ere, så er jeg bestemt aftager (Sjælland)  :D.

JUBII - NU SKAL JEG ENDELIG HAVE HØNS!   *o *y *o
Venlig hilsen Tanja

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #12 Dato: 06 April , 2010, 21:25 »
Hej

Hvis du kan vente til først i Maj, så sælges disse huse også på Roskildedyrskuet og de plejer at sælge lidt billigere især om søndagen, men så skal de også afhentes med det samme.

Men eller er det et fint hus til at starte med.

Tommy

Offline Makasi

• Passiv bruger
  • En fugleglad gås c",)
« Svar #13 Dato: 06 April , 2010, 21:50 »
Ih, hvor sjovt - netop det hus har jeg været inde og finde tidligere i dag da jeg søgte på hønsehuse for at se hvad der var af muligheder sådan lige umiddelbart :)

Kan dog ikke svare på om det duer til kyllinger og sådan - jeg har jo ingen erfaring endnu, hehe...
Høns - vagtler (dværg-, tekhas-, almindelige) - diamantduer - parakitter (græs-, konge-, bjerg-, barnardi-) - spurvepapegøjer - gæs - kanariefugle - deguer - katte - får (texel/gottland) - fisk - melorme - bier

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 06 April , 2010, 22:53 »
Tillykke med beslutningen  /o

Jeg kan godt regne ud, hvor meget du glæder dig.  <L