Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Store Høns, Plymount Rock ???  (Læst 11877 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Store Høns, Plymount Rock ???
« Svar #15 Dato: 17 April , 2010, 12:30 »
Tak alle for de gode svar vedr. Plymount Rockèrne. Vi bor mellem Randers og Mariager, og har i dag været en smuttur til Holstebro og har hentet 46 daggamle kyllinger, de er bare så dejlige. Vi måtte slagte vores 2 sidste Ply høner da de var trætte i benene /d, de var fra 28.8.09. Vi har haft så mange dejlige og sjove oplevelser med dem, at vi var helt sikre på, at vi skulle have dem igen. Havde 2 kyllinger Amerikanere fra d.12.4.10, de har rigtig fået legekammerater nu. Samtidig har vi 2 rugemaskiner i gang, en hel ny rugemaskine der selv vender, samtidig med at den fugter automatisk, super nemt. deri har vi bld.a. 6 ply æg, for at prøve om det kan lade sig gøre. Den anden rugemaskine er alt andet end automatisk, varmegraderne er svære at holde når der skal vendes 2 gange dagligt, der skal fugtes m.m.. men håber der bliver nogle dejlige kyllinger der. Havde aldrig troet at man kan blive så tosset med høns, men har gudskelov en dejlig mand der også har stor interesse i høns. Jeg vil tage nogle billeder af de nyankomne, så alle kan se de små dunede kylinger. Jeg kan huske, at min farmor prøvede med en spand vand, lagde æg deri og kunne så se om der var kyllinger i, er der nogen der ved hvordan man kan gøre det?  på forhånd tak.
Hilsen Susanne 

Hvor i Holstebro fik du daggamle industri-plymoer?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline BSA

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 April , 2010, 14:33 »
Morrevej 12
Hilsen Susanne

Offline BSA

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 April , 2010, 15:52 »
Til Lene.
Jeg bliver ikke stødt af at du skriver som du gør, jeg er helt sikker på at de ikke får lov at have ondt, for så ville vi da få dem slagtet hurtigst mulig. Vores Plymount Rockér drøner rundt, har foder hele tiden. De gamle haner er også friske, de gør meget for at få efterkommere §;o)). og det ville de nok ikke have så travlt med, hvis de havde ondt. Deres levetid er begrænset, omkring ca. 8 mdr. men alternativet for dem ville være 4-5 uger. Så det må da være bedre at de går her og hygger sig. Bliver kælet med og gået tur med. Hvis man kun giver dem foder 2 x dagligt kan de blive en del ældre, og det kan man vælge. De er så godmodige og glade, at vi ved de har et godt liv her.
God Weekend.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #18 Dato: 17 April , 2010, 17:55 »
Morrevej 12
Hilsen Susanne

Tak! Er det et rugeri? en forhandler? eller en privat?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline BSA

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 18 April , 2010, 02:58 »
Hej igen.
Det er en gårdbutik, og de er smadder flinke. Vi fandt telefonnummeret i den blå avis. Tror ikke det er et rugeri, for så havde der nok været nogle flere, der har nok været et par 100 stykker. Hvis du vil have telefonnumeret kan jeg sende dig en sms. mit nr. 20436943.
Du vil ikke fortryde hvis du får fat i nogle, de er meget rolige af gemyt, sjove, kælne og så har de noget mere personlighed end de fleste andre. Når jeg har været inde i hønsehuset, og ikke har lukket døren rigtigt, åbner de selv lågen og går ud for at se om jeg ikke lige har lidt godt til dem. En dag gik der pludselig 3 i gåsegang efter mig da jeg skulle ind. Jeg vendte om og gik tilbage og de kom pænt ind ind i rad og række.
Rigtig god fornøjelse.
Hilsen Susanne 

Offline BSA

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 13 Maj , 2010, 22:29 »
Svar til Claus.
Første gang vi prøvede at udruge æg i vores nye rugemaskine, der kunne det hele selv, havde vi også lagt Plomount Rock æg. Der var gode tegn da vi lyste æggene, men det blev desværre ikke nogle kyllinger ud af dem. Nok også fordi der var 2 blommer i hvert æg. Vi fik 2 dejlige kyllinger, blanding af dansk landrace og amerikanere. De går nu og hygger sig med 44 Plyér som vi købte dag gamle i Holstebro, der er 2 dages forskel i alder. Nu er vi begyndt at kunne se forskel i størrelsen.  :D. Vi kom så 18 æg i maskinen igen og begyndte forfra, hold op hvor er 21 døgn lang tid at vente. Og lige præsis kommer de første huller i æggene, man glæder sig og undre sig over hvor fantastisk det er, efter maaange timer ligger der 11 dejlige kyllinger. 2 var dødfødte eller hvad det hedder, 5 har der ikke været held med. Vi er så heldige at have gulvvarme, så der blev skruet op på 30 * de fik en kasse med sand, fuglefrø og vand. og nu er de kommet ud i stalden, hvor der er blevet sat en radiator op, så de nu har 26* de drøner rundt og undersøger alt.
Jeg prøver at sætte nogle billeder ind af både Plyérne og de 2 + 11 andre blandinger. Vi er så glade for det lykkedes.
Hilsen Susanne.