Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor gamle må kyllingerne blive hvis de skal nå at gå under en skruk??  (Læst 2500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jane Berg

• Passiv bruger
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
Hej Allesammen

mistænker 3 af mine høner for at begynde at skrukke..

jeg har 4 kyllinger på snart 3 uger gående under varmelampe.. hvis nu en af damerne skrukker, kan jeg så sætte kyllingerne under hende..??

kan kyllingerne nå en alder hvor hønen ikke vil acceptere dem?? (blive for gamle/store mener jeg)  ???

mvh Jane
Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jo yngre jo bedre, og det er der to grunde til, hvis kyllingerne bliver nogle dage gamle, vil de ikke ane, hvad skrukken mener, når den fortæller at de skal komme pga f.eks en fare eller fordi der er noget lækkert, og skrukken tænder ikke på "gamle" kyllinger. Et slag på tasken vil være under 3-5 dage, men jeg håber da andre har erfaringer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Læste lige om en herinde, som forsøgte med 2-ugers kyllinger, og det gik desværre ikke :(

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Jeg ville på et tidspunkt putte 4 mere kyllinger under min skruk - da var kyllingerne 2 dage gamle.
Hendes egne kyllinger var sorte/mørke og de kyllinger jeg ville putte under hende var to mørke og to lyse..
Skrukken ville ikke acceptere de to lyse - så de måtte ind i kyllingebur med varmelampe..
Det havde jeg ikke lige regnet med at hun ville skelne mellem lyse og mørke..
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Jeg giver Marianne ret,,, 0-5 dage er ideelt, senere kan lade sig gøre, men så er det op til hønen, og der er ingen garanti.
Der er også høns der gerne agerer mor for kyllinger der er nogel uger gamle, men så er det når hun egentlig har opgivet at blive mor, men bare har et stort hygge/putte gen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn