Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er de galt med mine ene fodbefjerede dværg?  (Læst 7527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johan10

• Gæst
Hvad er de galt med mine ene fodbefjerede dværg?
« Dato: 04 April , 2010, 09:28 »
Hej
Min ene fodbefjerede dværghøne opfører sig lidt mærkeligt. Meget af dagen sidder den bare stille på en pind eller på jorden og sover eller bare sidder og kigger. Den virker meget sløv. Nogle gange når den går virker det som om den er fuld fordi den næsten ikke kan holde ballancen og derfor vælter lidt til den ene side. Nogen gange kan man slet ikke mærke noget på den men andre gange kan man godt.
Hvad kan der være galt???

Håber nogen kan svare.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Hvad er de galt med mine ene fodbefjerede dværg?
« Svar #1 Dato: 04 April , 2010, 10:05 »
Hvor gammel er den, Kylling eller voksen?
Jeg tænker måske væltekylling?
Kan også være den er kommet til skade, så teg den op og tjek den grundigt, for kalkben, andet utøj der kan tære på kræfterne, og selvfølgelig skader som sår. dette kan det kan være meget svært at se kalkben på de fodbefjerede.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 04 April , 2010, 10:14 »
Se under Mareks syge /hønselammelse. Er det sådan?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

johan10

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04 April , 2010, 13:55 »
Det er en voksen. Jeg tror ikke at det er mareks syge for jeg synes ikke at symptomerne er der rigtigt.
Det ligner heller ikke kalkben men den havde et sår på foden en gang sidste år. Kan det være det der stadig gør lidt ondt.

johan10

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 April , 2010, 13:57 »
Jeg glemte at sige at den nogle gange når man tager den op åbner næbbet og trækker vejret lidt mærkeligt. Er det normalt?

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 04 April , 2010, 14:10 »
- nej, det lyder ikke normalt. Hvor længe har den haft det sådan? Spiser og drikker den? Hvordan er dens klatter? Bliver den drillet af dine andre høns? Har du haft den fra kylling eller kan den være meget gammel?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

johan10

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04 April , 2010, 15:00 »
Ja den spiser og drikker. Jeg har ikke lige lagt mærke til dens klatter, men jeg tror at de er helt normale. Den bliver heller ikke drillet. Det er meget mærkeligt. Når den går rundt med de andre er der ikke rigtigt noget at se andet end at den måske ikke er lige så aktiv. Jeg ved ikke måske fejler den ikke noget. Jeg har haft den fra den var kylling og den er fra sidste år.

Offline Patricia

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 April , 2010, 18:29 »
Normalt vil den ikke vise tegn på der er noget galt, før den er HELT gal.... Men måske har den også bare nydt det gode vejr. (lige med undtagelsen idag) Men hold øje med den, er den frisk, med frisk rød kam osv.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.sussex.dk

johan10

• Gæst
« Svar #8 Dato: 05 April , 2010, 08:42 »
Kammen er fin, meget mørkerød. I går aftes fløj den heller ikke op på pindene til de andre så jeg satte den der op. Det er sket nogle gange nu. Kan det være fordi den har ondt i det ene ben at den ikke kan holde sig oppe? Jeg har lagt mærke til at når den sover der ude om dagen på en pind vælter den til siden hver gang den er lige ved at falde i søvn. Den går også med halen nede meget af tiden i modsætning til de andre.

Offline Patricia

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 April , 2010, 10:08 »
På trods af kam farve, lyder det ikke som om hun har det godt..
Lægger hun æg?? Måske der er noget galt der. for der er ingen tvivl om at hun ikke burde vælte og hænge med halen.. Jeg ville isolerer hende for at holde øje med hende en dags tid eller 2 og hvis det ikke var blevet bedre er jeg bange for der kun er en vej, for at hun ikke skal lide unødigt.
Hønsehilsner
Patricia

www.racefjerkrae.dk
www.sussex.dk

johan10

• Gæst
« Svar #10 Dato: 05 April , 2010, 11:30 »
Nej jeg tror ikke at hun lægger æg. Jeg ved ikke om det bliver bedre. Hun har også haft det i vinter men jeg har bare ikke lagt lige så meget mærke til det fordi hun har stået inde under huset sammen med de andre det meste af dagen.

johan10

• Gæst
« Svar #11 Dato: 07 April , 2010, 21:17 »
Jeg tror at hun lægger lidt æg men slet ikke lige så mange so de andre. Egentlig synes jeg at det går meget godt nu med hende. Det eneste mærkelige er at når hun siddder på jorden krummer hun sig mere sammen end de andre og halen er stadig ikke helt oppe. Jeg tror jo at hun har haft det længe så måske er det ikke så alvorligt, men hvad kan det være. Hvad er symptomerne for sur kro? kan det være det?

Offline Patricia

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 April , 2010, 21:48 »
Sur kro, er hvor maden i kroen er gået i gæring fordi det ikke kommer videre, vil kunne mærkes som en stor udposning på halsen ( det er der jo også når de har spist) men denne forsvinder ikke og lugter surt hvis man lugter efter.
Se også herhttp://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Sygdomme/SurKro
Hønsehilsner
Patricia

www.racefjerkrae.dk
www.sussex.dk