Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vil lige fortælle jer om en god erfaring jeg har gjort mig :)  (Læst 2416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg havde jo denne hersens dejlige silkehøne, som ikke rigtig kunne beslutte sig for om hun ville være skruk eller ej. Over en uge gik der, hvor hun skiftevis lå på reden, og igen gik ud. Nogle dage lå hun helt til sidst på eftermiddagen, og andre dage kun til om formiddagen. Jeg var lidt frustreret, for jeg havde fået lovning på nogle flotte mørke maranæg, så jeg ville jo være sikker på at hun lå fast, inden jeg hentede dem :)

Nå, men enden på det blev altså at jeg satte noget net op for reden, da jeg mistænkte de andre for at vippe hende ud af reden, når de skulle lægge æg. Hun havde så ca. ½ kvm plads, og ville altså godt kunne gå lidt rundt, hvis hun ikke ville ruge. Jeg holdte så øje med hende, og sandelig om hun ikke blev liggende!!! *y Nu ligger hun på 3. dagen, og i morges stod hun op, da jeg kom ud. Jeg lukkede hende så ud, og hun lagde den STØRSTE klat jeg nogensinde har set. Ej, den var nærmest på størrelse med en kylling! :o  :-X :D og så lagde hun sig pænt på reden efterflg. :)

Jeg har netop været ude med 10 flotte maranæg til hende. Hun hakkede lidt efter mig (/o), men accepterede bytningen :) Så kryds fingre for at det kommer til at køre for hende! :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vil lige fortælle jer om en god erfaring jeg har gjort mig :)
« Svar #1 Dato: 03 April , 2010, 20:43 »
Den store, sikkert ildelugtende klat er bestemt et godt tegn  /o
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Vil lige fortælle jer om en god erfaring jeg har gjort mig :)
« Svar #2 Dato: 03 April , 2010, 20:52 »
Tillykke med det ChristinA  ;)

Så er det jo bare at vente 3 uger, det kan vel ikke være så svært  ;D