Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ren Hygge! :D  (Læst 2238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Ren Hygge! :D
« Dato: 03 April , 2010, 14:16 »
Hej hønsefolk!

Jeg har haft forums med hakning før osv. Hvor mine høns er blevet hakket og sådan.. Nu kan jeg sige at det går MEGET bedre! Hønernes sår heler og nu har jeg fået slagtet de sidste 2 haner! Nu går min sorte hane triumferende rundt og galer, han er bare flot! Er måske lidt blæret når jeg siger at han er DK's flotteste sorte orpington hane!  *o

Jeg har i den seneste tid siddet hos hønsene og kigget på sårene. Og kan nu konstatere at det går den rigtige vej! Så al mit arbejde har ikke været spild, det er rart  ;D

Jeg har også fået dværghøns, de skulle være af racen Sabelpoot, men er vidt forskellige. Tror jeg har en dværg orpington høne imellem. (Billeder kommer senere).

Idag har jeg og min far fået indhegnet dem på et stort græsområde, de hygger sig rigtigt! (Billeder kommer senere). Mine små dværghøns, to af de fem jeg har købt, har fundet ud af, at de kan snige sig ud, så vi må være derude når de løber ude i indhegningen. Men ellers har jeg fået nogle tamme og rolige dværghøns. Mine orpington er måske lidt efter dem, men, de er ikke onde mod dem. De kan stort set sammen  ;)

God påske! ;D
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Susanne

• Gæst
Sv: Ren Hygge! :D
« Svar #1 Dato: 03 April , 2010, 14:35 »
Sikke da et dejligt indlæg!

Tusind tak for det.  /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 03 April , 2010, 14:49 »
dejlig læsning.  jeg bliver altid så glad når jeg læser unge menneskers glæde.
min datter har selv en lille rød sabelpoot eller fodbefjerdret dværg som de hedder nu. :) det er en sød og sjov lille fugl.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
« Svar #3 Dato: 03 April , 2010, 20:24 »
dejlig læsning.  jeg bliver altid så glad når jeg læser unge menneskers glæde.
min datter har selv en lille rød sabelpoot eller fodbefjerdret dværg som de hedder nu. :) det er en sød og sjov lille fugl.

Jeg er i hvert fald rigtig glad.. Nu føles det som en rigtig hønseflok. Med hanen der galer og hønsene der lægger æg. Der ligger du 2-3 æg hver dag. Og det er som en æggejagt!
Håber alle andres høns har det godt og vinteren er helt væk fra hønsenes sind.  ;D
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D