Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sure kælling!!  (Læst 1037 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
sure kælling!!
« Dato: 02 April , 2010, 18:38 »
sikke en påske!!
Først dør hanen fuldstændig uventet!! :o
så får jeg tilbudt ikke bare en men hele 3(!) haner  /o
og bedst som jeg er ked af at hanen er væk og ikke kan befrugte damerne... ja så lægger den ene wyandot sig (vist nok) skruk!! Hun væser som et gammelt utæt damplokomotiv når man nærmer sig hende i reden og hun bider - har det flotteste røde mærke på langfingeren... og da jeg så - iført læderhandsker - ville tjekke om der var æg under hende... ja så gav hun det mest frygtindgydende skrig fra sig da jeg slap hende igen (løftede hende kun en anelse så jeg kunne se om der var æg under hende)... du MILDE! blev dælme da helt bange...  :o
MEN IIIIHHHH... Hvis hun er skrug... så får hun lov at ruge... for så får vi lidt afkom efter verdens sødeste hane  :-*... også selvom han ikke er mere.... HVIS hun er skrug... :-\

og så får vi kyller!!
<L <L <L <L <L

HVIS hun er skrug... og ikke bare en sur gammel kælling (hun er ikke engang et helt år... såååå gammel og gammel...LOOL)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

hoejberg

• Gæst
Sv: sure kælling!!
« Svar #1 Dato: 02 April , 2010, 18:40 »
 *k *k

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 02 April , 2010, 18:46 »
Det lyder ganske rigtigt som en skruk høne, og du vil opdage at hun vilblive bleg i kammen, og bare ligge og glo ud i luften.....i hele tre uger /oundtagen når hun letter sin lille mås en gang om dagen for at spise og lægge en kæmpe stinkende klat
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 April , 2010, 18:58 »
 *p IIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHH hvor spændende  *p
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 April , 2010, 21:52 »
hmmm.... <A hun ligger endnu - holder lige en minipause om eftermiddagen og så ind igen... hun har totalt okkuperet den ene redekasse... kan jeg flytte hende ned i en stor murerbalje med dejlig strøelse i bunden?? altså UDEN at hun så holder op med at være skruk?

og næste spørgsmål... jeg drømmer sådan om at få et par araucanaer (det er de der grønne æg  ::) ) kan de tåle en australtorphane - der er jo ikke noget ved en fladmast høne  :-[ ... for han er meget glad for sine damer  ;) (har skumle planer om at lægge nogle rugeæg under hende... eller få fat i nogle daggamle kyllinger om 2-3 uger... ) OOOHH man får så vilde ideer, bare fordi en høne lægger sig skruk!  ::)

Hvad siger I kloge folk herinde??

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 05 April , 2010, 22:14 »
Hvad vi kloge folk siger??? :D Vi siger, at vi også får skumle planer om lækre rugeæg fra lækre racer! :D Jeg har lige lagt 10 maranæg under min skruk lørdag aften, og glæder mig allerede til den næste bliver skruk...jeg håber nemlig også på en hønseflok med både brune og grønne æg...og så kan jeg stadig avle rene silker, når nu æggene kan kendes fra hinanden :)

Og ehh...det med størrelsen på australorps og araucanaer...det ved jeg ikke! :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 05 April , 2010, 22:20 »
Tillykke med din SKRUK *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 05 April , 2010, 22:28 »
Jeg ville lade hende ligge noget tid mere, hvis det er første gang hun er skruk, kan hun finde på at gå fra det hele hvis du flytter hende, ved du om der  er æg under hende, eller har du nogen hun skal ligge på?

Når hun nu har ligget lidt længere, så lægger du de æg du vil ha hun skal ruge ud, i en hyggelig rede og lægger hende der bliver hun liggende er det jo bare i orden.
Husk at de æg hun skal ruge på skal lægges under hende samtidig, så der er ikke er ruget på nogen i nogle dage og andre først er kommet til senere fordi nogen andre lægger æg i hendes rede.

ihh det er spændende
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #8 Dato: 06 April , 2010, 13:23 »
Fantastisk beskrivelse af en skrukhøne ;D ;D ;D
Jeg kan jo næsten ikke vente til jeg selv får sådan en! ::)

Jeg tror araucanaerne vil stikke af fra australorpen, så jeg tror ikke du behøver bekymre sig om hvorvidt de kan tåle ham... :o Men jeg er ikke sikker...

Mvh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2010, 19:54 »
først!! TAK for indlægene  :)

MEN mine bekymringer vil jo ingen ende tage... så her kommer lidt info og I må hellere byde ind med lidt kloge og gode (har aldrig fået andet her på sitet  :) )

1. skal sådan en skruk være nøgen på brystet?... jeg ved at hunde og katte piller hårene af omkring niplerne... men hun skal jo ikke give mælk (ville vist være den første høne i verdenshistorien i så fald!  ::) )

2. i går lagde jeg et æg under hende - hun har to plastikæg også - men jeg ville lige se om det gik med et  æg... DET er VÆK i dag!?!?... hvor hun i øvrigt har skiftet over i den anden redekasse...  :o ...

3. der har været nedgang i ægproduktionen på det sidste... eller en æggetyv... i så fald er hun da under mistanke efter min opdagelse af det manglende æg i dag...

jeg fatter ikke en meter... skulle jeg ringe til Peter?!?!...

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!
venlig hilsen
Grethe

1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)