Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan 5 dage gamle kyllinger....  (Læst 4053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alfa

• Passiv bruger
Kan 5 dage gamle kyllinger....
« Dato: 30 Marts , 2010, 19:34 »
Efter mine to skrukkes forgæves rugeperiode vil jeg give dem de kyllinger (plymouth Rock) jeg har for at de ikke skal føle de tre uger+ er helt forgæves.
Jeg er blevet i tvivl om det er det sikkert at sætte dem ind i hønsehuset, det er der skrukkene ligger, derudover er der tre andre høns og Hanen.
Jeg har mulighed for at flytte dem til et andet rum - for jeg vil ikke risikere noget.
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Kan 5 dage gamle kyllinger....
« Svar #1 Dato: 30 Marts , 2010, 19:39 »
Jeg ville flytte dem til et andet rum, da jeg kun har dårlige erfaringer med at lade dem være sammen med andre voksne høns end skrukken,
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 30 Marts , 2010, 20:40 »
Det ville jeg også - du kan også risikerer at skrukkerne ikke acceptere dem.. Så jeg ville også være i nærheden lgie i starten  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2010, 21:18 »
Jeg tilslutter mig .... flyt dem og hold godt øje i starten  :D Jeg har haft fint succes med at lægge fremmede kyllinger under mine skrukker - fik det råd at lægge kyllingerne under hønen om aftenen, hvis der blev "ballade". Det behøvede jeg nu ikke, for hønen accepterede fint kyllingerne, selvom de blev lagt under hende ved højlys dag  <L
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 Marts , 2010, 21:24 »
De opholder sig i to lejre hvor de to skrukke kikker over mod de små - jeg har jo også varmelampen -så der er jo ikke helt mørkt.
Ser ofte til dem, og de er som sagt delt op, skal jeg lægge en kylling under dem???
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Marts , 2010, 22:40 »
Øhhh - jeg troede, at det var det du ville ... eller havde du tænkt dig bare at sætte skrukker og kyllinger sammen? Altså.... hvis det var mine høns og kyllinger ville jeg forsøge at få skrukkerne til at acceptere kyllingerne som sine egne og lade dem klare "moder-rollen" og her er min erfaring, at kyllingerne skal lægges ind under hønen, sådan at hønen tror, at det er hendes egne æg, der er klækket. Kan nu være i tvivl om, om kyllingerne er for gamle, måske har andre på forum erfaringer med det??
Mange hilsner
Annette Søndergaard

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 30 Marts , 2010, 22:57 »
Hvor gamle er kyllingerne? Jeg har læst, at de ikke må være FOR gamle, for så vil de ikke kunne forstå skrukkens kaldelyde??

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 Marts , 2010, 23:16 »
 :D .... overskriften søde Christina ...  ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #8 Dato: 31 Marts , 2010, 07:25 »
*e *r

Altså jeg ville bare prøve! Jo hurtigere jo bedre! MEN...der ER altså en chance for at hønen vil slå dem ihjel! Ja, så har jeg sagt det lige ud :( Men jeg talte nemlig med en avler engang, som sagde at hun havde oplevet en skruk, som fik nogle andre kyllinger, slå dem ihjel :(

Så hold godt øje... Hvis hun kommer med glade lyde, og tager imod dem og pusse-nusser om dem, tror jeg godt du kan gå ud fra at missionen er lykkedes :)

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 Marts , 2010, 10:33 »
Der var ikke rigtig nogen interesse for de små, når de kom i nærheden hakkede hun efter dem - æv.
Kyllerne er nok lidt for store - deres ben er ret lange og jeg (der er meget uerfaren  :-[ )kunne ikke hitte ud af det.
Ærgeligt - bare mine to Dværgkochin ikke bliver to fustrede quinder  ;) De sad på pinden i morges mens de andre drønede ud i gården da jeg åbnede.

En ting jeg syntes jeg har læst at sådanne skrukke kan være helt forpjuskede at se på efter de 3 uger (her lidt mere  :) ) mine er stadigvæk rigtig flotte.

Tak jeres råd - jeg er helt sikker bedre rustet til næste skruk  /o

Anita
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 Marts , 2010, 20:04 »
Æv, hvor ærgerligt  :( Og ja .... det går sikkert bedre næste gang, nu hvor du er lidt forberedt på, hvordan du skal bære dig ad  :)

Mine skrukker plejer nu heller ikke at være specielt medtaget - det er sikkert fordi dværgkochin er superhøns  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard