Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen galer  (Læst 7899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Emmeline

• Passiv bruger
Hanen galer
« Dato: 29 Marts , 2010, 22:28 »
...det kan vi ikke komme uden om, men hvor tit galer de og hvorfor gør de det egentlig??
Vi ved ikke rigtig om vi "tør" anskaffe os en hane når vi bor i byzone :-\

Og så lige en sjov en fra kæresten da vi kiggede efter hvilken race vi skal have. Da vi kom til silken (en brun en), sagde han " det ligner chew bacca"  ;D Og han kan da have lidt ret  ;D

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Sv: Hanen galer
« Svar #1 Dato: 20 April , 2010, 11:00 »
Hej Emmeline.

Ja, vel galer de, hanerne, og jeg ville nok betænke mig en ekstra gang, inden jeg anskaffede mig én, der skal leve i byzonen. Jeg har selv prøvet det!  :-[
Vi var nødt til at gøre det af med ham ret hurtigt, for ikke at blive alt for upopulære, der hvor vi boede dengang, for han galede RIGTIG MEGET - hele dagen. Det var en Barnevelder.
Så flyttede vi på landet, for høns ville vi ha' - også en hane, for vi ville have kyllinger.
Nu, for en god uges tid siden, klagede vores nærmeste nabo så over stakkels Valdemar, der kun gør hvad han er skabt til. Vi har kun den ene hane, og vi bor som sagt på landet, hvor man skulle tro at hanegal var en del af det normale lydbillede, men sådan ser ikke alle på det...  >:(
Vi blev lidt sure og ærgerlige over det, og har nu valgt at flytte hele molevitten til den anden ende af vores grund, så langt væk fra naboer, som muligt. Summa summarum: haner kan give problemer med naboer overalt! I byzonen er risikoen størst.

Venlig hilsen Lisbet.
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 20 April , 2010, 12:15 »
2 haner af samme race, kan sagtens gale forskelligt. Og den ene kan gale hele dagen, højt og inderligt, mens den anden kan gale lidt om morgenen, og så er det dét :)

@Lisbeth: Dejligt I er hensynsfulde naboer, men jeg synes nu nok alligevel det er værd at bemærke at i landzone må man have 10 haner, hvis man har lyst til det, uden at nogen kan sige noget til det. Og de som flytter på landet VED godt at der bor dyr på landet, og at de larmer :) Håber ikke I får flere henvendelser fra naboen, for det vil da være for trist, når man nu bor på landet :)

Knus fra Christina, som bor på landet og med ca. 65 køer inde ved siden af :D

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 April , 2010, 07:49 »
Jeg har tilgengæld tre haner i byzone uden naboklager.
Den ene nabo siger, de kan li' dem, de andre er bare søde.. men det hjælper, at de er lukket inde til kl.7 på hverdage ( 8 i weekenden.)
Det synes folk er hensynsfuldt - og selv skærer de jo med motorsav, kører på knallert og har larmende unger...

Tumper er der jo alle vegne. Man kan jo anskaffe sig hanen og skille sig af med ham, hvis han er en larmer.