Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: legbarfarvet ??  (Læst 1093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
legbarfarvet ??
« Dato: 29 Marts , 2010, 19:01 »
Jeg har forelsket mig i 'legbarfarvet' - men findes den kun hos Orpingtonerne eller er den også i andre racer??
Jeg synes den er så fantastisk fin at se på - men har ikke lige plads til en race mere..
Jeg har godt nok fået bevilget en ny hønsegård med tilhørende hus men havde ikke lige tænkt ny race - mere at få adskilt mine Wyandotter fra Maranerne.. Men det kan da være det bliver umuligt nu  ;)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
Sv: legbarfarvet ??
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2010, 21:16 »
Hej
I Danmark findes legbarfarvet i flere racer. Bl.a. dværg Barnevelder, dværg Kochin, Gammel engelske dværg Kamphøns, moderne engelske dværg kamphøns, Legbar og dværg Legbar og til sidst Niederreihner kennsperber. Engang var der også dværg Wyandotter, men de findes ikke mere mig bekendt i DK. Det sidste nye i Europa er Fodbefjerede dværge i legbarfarvet.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2010, 21:45 »
Ja det er også en farve som jeg er vild med....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2010, 21:46 »
Men er der kun dværge???
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2010, 21:47 »
Der er racen Legbar
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2010, 21:53 »
Jeg har kigget i leksikon men fandt ikke nogen billeder af legbar
så bare legbarfarvet orpington i 'Isabellas' fra januar måned og blev helt forelsket  ;D
Men hvis det primært er orpington som fåes i legbarfarvet må jeg jo ud og investere igen  ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2010, 22:07 »
Her er 1,1 Dværg Legbar - legbarfarvede.
« Senest Redigeret: 29 Marts , 2010, 22:12 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2010, 22:13 »
Nøj hvor er de fine - kan godt se jeg må samle Wyandotterne og Maranerne igen så der kan blive plads til ny race  ;D
Er det dine egne?? Jeg er jo mest til stor race så håber at jeg kan finde nogen som ikke er dværg  :)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2010, 22:18 »
Nej det er ikke mine - men et medlem i Sydhavsøernes Fjerkræ Klub.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: