Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: får i andre heller ingen æg??  (Læst 5706 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

• Passiv bruger
får i andre heller ingen æg??
« Dato: 29 Marts , 2010, 11:57 »
Hej, jeg har fået æg fra mine høner (de er fra sommeren 09) fra januar til midt marts - og nu er det slut?? Jeg troede bare at de ville lægge flere til foråret? hmm... andre der heller ingen æg får? Jeg måtte ned og låne æg fra genboen til mine to skrukke... har ingen selv. Ville bage idag - men nej - ingen æg...

Vigge

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: får i andre heller ingen æg??
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2010, 12:01 »
Jeg vælter mig i æg (ikke for at gnide salt i såret, men nu spurgte du jo  ;)). Jeg har 10 høner og får 8-9 æg hver dag.
Er du sikker på du ikke har en æggetyv? (har du hund, så kig den dybt i øjnene hvis den kan komme ind hvor æggene er, den slags æggetyv havde vi nemlig sidste år)...
Eller kan du have lavet en alternativ rede (det har vi også prøvet  ::))

Hvis ikke det er noget af ovenstående, så er der vel kun tilbage at krydse fingre for at de snart bliver i humør til at levere igen  ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2010, 12:08 »
jeg undrer mig, da det jo også har væltet ud her - ja indtil for et par uger siden hvor to af dem blev skrukke. Det er jo også en god undskyldning - men de andre høner er altså ikke skruk.... de får æglægningsfoder, korn, madrester mv. jeg går lige ud til dem med en gang majs og madrester om lidt.. og laver lige en dejlig rede mere..

Nej det er helt sikkert ikke hunden, da den aldrig er løs uden opsyn..

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2010, 14:01 »
Jeg fik ca. 5 æg om dagen i Feb måned da vi havde æggeforsøg - da vi nåede starten af marts fik jeg næsten ingen
Jeg fandt ud af vi havde en ægge tyv - ROTTEN - nu hvor der er gjort kål på den får jeg mellem 5-7 æg om dagen  ;D

Jeg ville lede efter spor af en æggetyv  >:(
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2010, 14:26 »
Eller kan du have lavet en alternativ rede (det har vi også prøvet  ::))

Jeg mente: Kan DE have lavet en alternativ rede? Vores går ned under en gammel traktoranhænger for at støvbade. Den står et stykke fra hønsehuset og sidste år var der nogle af hønerne der konsekvent lagde deres æg dernede... Der var 20 æg i reden (nok æg fra ca. en uge) inden vi opdagede det. I mellemtiden havde den stakkels hund fået skyld for meget  ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2010, 14:34 »
Det kan også være de er startet fæl måske, så kommer der jo heller ikke så mange æg.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Freja!-20

• Passiv bruger
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2010, 19:36 »
Hej  :)

Jeg får ca. 2 æg hver dag af mine orpingtons. Jeg har 7 høner, så mine er lidt langsomme. Men, de er heller ikke så gamle, de er fra sommerferien 09, så forventer mange æg til sommer.
Jeg graver en masse regnorme op til dem, og det har sat deres æglægning lidt igang.
Men for at de startede, lagde jeg nogle købte æg ind til dem, det virkede. Måske kunne du prøve det? Jeg er ikke den store hønse ekspert, men prøver at gøre alt for mine høns har det godt.  ;D
Held&lykke  /o
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2010, 21:24 »
Jeg har det samme problem i det ene hønsehus, hos de danske landhøns tre stk er der et æg hver anden dag. Hos wyandotterne seks stk er der fire fem æg hver dag. Jeg kan ikke finde en forklaring på det. :-\
Håber det vender, ellers må de ha´af øksen. For jeg har jo høns for at få æg.
Venlig hilsen
Eva

sussie

• Gæst
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2010, 21:59 »
Mine sussex og selvfølgelig hybriderne lægger æg optimalt her hver dag...Men de kære silker er ikke så gavmilde endnu, men de har også måtte finde sig i kummerlige fohold denne vinter. Men nu er de kommet ned i deres sommerbolig igen så jeg håber også de snart begynder at lægge reelmæssigt. Jeg håber også at have styr på mit rotteproblem.
(Man er vel optimist)