Efter godt et år og en del dansen og valsen har vores mandarinand Frida endelig givet vores søde andrik Frederik sit ja og de to nygifte søger nu desperat efter rede, desværre er os ejere lidt på bar-bund og ved ikke helt hvordan vi skal arrangerer en god redekasse til vores vorderende mor.
Der har været en del diskussion herhjemme om hvordan redekassen skal laves og i sidste ende besluttede jeg at det var på tide at spørge de professionelle

En ide vi fik fra en ældre herrer førte til at vi skaffede en mælkejunge der har en åbning som er 17,5 cm i diameter, er 30 centimeter i diameter på det bredeste sted i bunden og 33 centimeter i dybden/højden indvendigt. Vi har snakket om at sætte den fast på en balje der er cirka 50 cm høj så den er lidt over jorden.
Jeg indrømmer gerne jeg var lidt skeptisk over denne ide da mandarinænder i naturen søger noget højere op og jeg mener også at redekassen burde bygges af træ og være på en pæl så Frida kan være i fred fra vores Dværghøns... men det er jo rent gætteri.
Hjælp?