Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bliv nu skruk kære høns..  (Læst 1755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jane Berg

• Passiv bruger
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
Bliv nu skruk kære høns..
« Dato: 26 Marts , 2010, 12:16 »
Jeg har lige et spørgsmål  om skruk høner.. jeg har lagt 5 snydeæg ud i en af mine reder.. indtil videre intet held men er tålmodig.. de lægger bare æg oveni snydeæggende.. før lagde de i forskellige reder, nu kun der hvor mine snydeæg ligger..

når nu en går i skruk og jeg så får fat i nogle rugeæg skal jeg så sørge for de andre høns ikke kommer til hende eller er det ligemeget??
når kyllingerne kommer, skalde så gå alene/lukkes væk fra de andre høns eller er det ligemeget..??

mit hønsehus er ikke særlig stort men må jo finde en løsning hvis de skal lukkes alene..

Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bliv nu skruk kære høns..
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2010, 14:26 »
Jeg plejer at mærke rugeæggene med en blyantstreg hele vejen rundt om "ækvator".
Så fjerner jeg de friske æg hver dag, for jeg lader nemlig skrukken blive i hønsehuset sammen med de andre. De gange jeg har haft skrukker, er det gået fint. Der er ydermere den fordel, at kyllingerne helt automatisk bliver integreret i flokken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk