Jeg kan tilslutte mig Ankerine`s mening, har man interesse i bier finder man den nærmeste biavler-forening, de fleste foreninger har en bi-skole for begyndere, hvor der er en masse hjælp og gode råd at hente, som regel kan man der også købe et enkelt bistade med indhold til en rimelig penge.
Jeg ved ikke hvad nye stader koster, men som regel kan man finde et ældre trug-stade (10x12, 12x10 eller LN ) til 500 kr uden bier, i mange bi-skoler har man mulighed for at lave sin egen bi-familie i løbet af sommeren, det er gratis mange steder, men der skal en del udstyr til (rammer, voks, røgpuster, dronningegitre, foderautomater, honningslynge, div. spande, evt. tøj + værktøj) så helt billigt er det ikke.

Jeg havde først i 70erne 25 stader i Stauning nær Skjern, da jeg flyttede tilbage til Nordsjælland skulle staderne selvfølgelig med, op på ladet af en gammel Hanomag og afsted gik det til færgen i Nyborg, staderne har NOK ikke været "helt" tætte, i Korsør var vogndækket fyldt med bier

Kan tilføje at jeg ikke er på julekort med hverken færgepersonel eller passagere...