Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Får snart kyllinger, men er i tvivl om hvordan de skal passes når de kommer....  (Læst 3146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassechr

• Passiv bruger
Hej..
Som jeg har skrevet i overskriften, er jeg blevet lidt i tvivl når kyllingerne kommer.
Min rugehøne har gjort det rigtigt godt, men ordner hun alt med kyllingerne når de kommer ? eller skal jeg sætte min varmelampe op og tage dem fra rugehønen ? 

MVH.
Nybegynderen.. /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Lad du bare rugemor om at passe de små :) det er langt den bedste og nemmeste måde at holde kyllinger på.
du skal sørge for at have startfoder hjemme og gerne valset havre / havregryn det plejer jeg at give dem.
de første dage kan du evt flytte mor og børn ind et sted fhvor der måske er lidt lunere. men jeg tror ikke varmelampe skulle blive nødvendigt. sidste år havde jeg en skruk først i marts, hun boede i et lille skrukkebur udenfor uden nogen form for luksus... hun klarede opgaven til UG :)
men selvfølgelig, skal hun jo ikke have flere kyllinger end hun kan have under vingerne :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Som Wanda skriver, lad du bare skrukken klare det hele, du skal bare sørge for at der er mad og vand - slut.
Skrukken kan sagtens holde kyllingerne og sig selv varme uden hjælp.
Glæd dig, det er så sjovtmed kyllinger!! *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jane Berg

• Passiv bruger
  • Se også min hjemmeside : www.dog-speaker.dk
Jeg har lige et spørgsmål når nu vi snakker om skruk høner.. jeg har lagt 5 snydeæg ud i en af mine reder.. indtil videre intet held men er tålmodig.. de lægger bare æg oveni snydeæggende.. før lagde de i forskellige reder, nu kun der hvor mine snydeæg ligger.. ???

når nu en går i skruk og jeg så får fat i nogle rugeæg skal jeg så sørge for de andre høns ikke kommer til hende eller er det ligemeget??
når kyllingerne kommer, skalde så gå alene/lukkes væk fra de andre høns eller er det ligemeget..??

mit hønsehus er ikke særlig stort men må jo finde en løsning hvis de skal lukkes alene..

Jane Berg.
1.1 Kochin
0.2 lyse sussex
0.1 brun new hampshire
0.1 gul sussex
0.1 Orprington
0.1 hvid skalborg.
0.1 sort batmann.
1.3 forskelligt farvede silker
0.0.1 wyandotter
1.0 Rottweiler.
1.0 IKKE hønsegal ægtemand.