Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsemøg i drivhus..  (Læst 6176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Hønsemøg i drivhus..
« Dato: 23 Marts , 2010, 17:56 »
Jeg er ved at gøre drivhuset forårsklar. Men istedet for at købe færdig gødet jord til kappilærkasserne, vil jeg blande mig eget med hønsemøg - det har vi så meget af  <H men vil det være nok tror i?? og så ellers putte møg ovenpå jorden efterhånden... ved godt det lugter, men har bare ikke lyst til at købe flydende drivhusgødning... og jeg sidder ikke og hygger derude, det er udelukkende til planter  ::) Hvad gør i andre med drivhuse??

mvh
Vigge

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Hønsemøg i drivhus..
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2010, 18:05 »
Jeg har altid brugt hønsegødning. Man skal bare være forsigtig med og ikke bruge for meget. Det er rigtig stærkt. Simpelhen det bedste gødning der findes, synes jeg :)

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Hønsemøg i drivhus..
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2010, 18:07 »
hehe ja det tror jeg på, det lugter også godt stærkt  /o tak for svar  ;D

Offline morlisbet

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Hønsemøg i drivhus..
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2010, 22:17 »
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men vores heste går på en blanding af spagnum og spåner. Det sidste par år har vi lavet jord til tomater mv. ved at blande ca 1/3 fra hesteboksene med 2/3 sandet jysk jord. Det er rigtig godt. Dog skal det fra hesteboksen ha' ligget ca 6mdr, inden det bruges som gødning. Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende for hønsemøg?

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Hønsemøg i drivhus..
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2010, 22:48 »
Citat fra Havenyt:

"Fjerkrægødning, duegødning og kaningødning er så »stærke« gødninger, at de normalt ikke bør bruges direkte på jorden. Hvis man vil bruge det direkte, er det bedst som en mindre del af vinterdækket af bedene."

Jeg slog engang et ferskentræ ihjel, fordi jeg ville være god ved det og give det et tilskud fra hønsehuset  :(

Du kan finde hele artiklen (og mange andre spændende artikler om gødning og kompost) her:
www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/goedning/607.html

Virker det ikke, så gå på www.havenyt.dk og søg på husdyrgødning.

hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hønsemøg i drivhus..
« Svar #5 Dato: 24 Marts , 2010, 09:04 »
Med hensyn til flydende gødning : hvis du har en stor vand beholder / tønde , kan du smide et par skovlfulde hønsehømhøm i - og bruge det som flydende gødning : det er der power i !!!
Hvis du har regnvand i beholderen / tønden kan du ikke bruge det til tomater. Regnvand indeholder ikke kalk , og tomaterne vil derfor ikke trives , da tomater har behov for kalk.

Hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?