Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan de gå sammen?  (Læst 2572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hoejberg

• Gæst
Kan de gå sammen?
« Dato: 21 Marts , 2010, 15:48 »
Jeg tænker på at anskaffe mig en stamme Jersey Kæmper, og nogle Wyandotter damer. Kan de gå sammen, eller er hanen for stor til dotterne?
Har også overvejet New Hampshire i stedet for dotter, de er jo lidt størrer.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Kan de gå sammen?
« Svar #1 Dato: 21 Marts , 2010, 19:50 »
Hmmm... godt spørgsmål.
Tror umiddelbart, at jeg ville gå efter hampshirerne, hvis de to racer "er lige fine" for dig :D

En jerseyhane er jo en velvoksen herre...

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21 Marts , 2010, 20:31 »
Det var også min tanke.
Syntes bare de guld/sort randede dotter er flotte.
Men det skal ikke være på bekostning af at hønerne ikke har det godt. Så hellere en anden slags som kommer på en FLOT anden plads.

hoejberg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22 Marts , 2010, 16:38 »
Er der igen andre end Storm-Olsen der har et bud, eller er alle enige?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 22 Marts , 2010, 23:07 »
Hvis du kan lære Jersey hanerne at holde sig fra dotte-hønerne ser jeg ikke noget problem. ;)

Men af din underskrift kan jeg se at du har mange andre høner, som Jersey-erne kan 'forgribe' sig på. Så hvis de alle går sammen tror jeg egentlig ikke det behøver at blive et problem.

Jeg har orpington og new hampshire gående sammen med silkehøns, og det går uden nogen synderlige problemer. Har aldrig set hverken orpington eller new hampshire haner forsøge at træde silkehøns.
Mvh
Erik Andersen

hoejberg

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23 Marts , 2010, 06:19 »
Det er meningen de skal deles. Orpinton og Plymouth Rock i den ene hus, og Jersey kæmper + en anden slags i et andet hus.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Marts , 2010, 14:19 »
Jeg tror fint de kan gå sammen ... Gokke (mægtige brahmafar) fik da lavet fine kyllinger med både blonsterhøns og jeseykæmpe høns.

Silkehønen ignorede han  /d

Så til sammenligning er der ikk så stor størrelsesforskel på Jeseykæmpehane og dottehøne som på brahmahane og blomsterhøne ..det skal nok gå alt sammen.

Je har endnu ikk set en jeseyhane der var "uanstændigt" stor i forhold til nogen mellem/større høne.
Med venlig hilsen Søs