Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utøj hos fjerkræ  (Læst 4631 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Utøj hos fjerkræ
« Dato: 19 Marts , 2010, 20:25 »
I eftermiddags skulle mine orpingtondamer lige studses lidt bagi..og så opdagede jeg UTØJ..ved ikke om det er lopper eller lus, men jeg skal bare ha det udryddet..og helst i en fart..
Tænker på at give alle mine dyr behandling..men hvad er den bedste behandling..er det drop-lop eller et par pift af staldchok..eller måske begge dele når nu dyrene er angrebet..
Synes godt om den ide med et par dråber drop-lop i nakken, det er da en nem og hurtig løsning, når nu man har ca. 30 dyr der skal i behandling..

Gode fif ønskes..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Utøj hos fjerkræ
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2010, 20:36 »
Hej Rikke

Et hurtigt pust "Stald Chok" i rumpen af dem alle.... Det er sikkert noget i ligger inde med.... Det skal bare gentages efter ca. 7 dage... Så skulle de gerne være fri for utøj...

Mvh..

Hønsetømreren
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2010, 22:01 »
Ok..Rønnest..jeg tænker så bare..hvorfor kun i rumpetten,,kan utøj ikke være på hele kroppen?

Jo..har lige rykket manden for staldchok..det er uundværligt for os på landet.. ;)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2010, 22:17 »

Alle former for utøj skal bruge fugt, det finder de nemmest ved rumpen af dyrene... Det samme gælder ved hunde og katte... Bruger man Frontline spray til hunden er det også kun nødvendigt omkring halen...

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Marts , 2010, 22:21 »
Så blev jeg det klogere ::)
Mvh. Rikke

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Marts , 2010, 22:26 »
En anden ting jeg opdagede på orpington var at bagi på fjerene tættest på huden sad halvstore ligesom hvide klaser,,kan det mon være loppe/luseæg? uha, jeg synes det er klamt..men prøvede at befri hønsene for det meste/værste..
Jeg hader krible krable dyr..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #6 Dato: 19 Marts , 2010, 23:09 »
Ja, det er højst sandsynligt æg, jeg ville også give dem et pust under hver vinge.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk