Du skal skille dem ad, hvis de kommer op at slås, vil de blive ved, indtil den ene ligger ned.
Jeg har tre haner, og de har altid gået sammen, Jensen min ældste og Rip fra maj 2009 og endelig lille Hanse fra efteråret. De har hele haven på ca 7000 m
2. Det er altid gået fint med små markeringer overfor hinanden. Men i dag var der virkelig ballade, jeg havde været ude at give dem deres sidst-på-dagen-snack (korn) og alt var ok, en halv time senere var der vildt slagsmål, og Jensen blødte fra nakken, samtidig med at han dog jagtede Rip, de var begge helt udmattede, men alligevel løb og løb de, indtil jeg gik i mellem og samlede Jensen op og bar ham ind i hans del af hønsehuset, og så tog jeg Rip, og han blev ligeledes båret ind. Begge haner var helt udmattede og gispede efter vejret, Rip var så "høj" på adrenalin, at han rystede helt vildt, så jeg var nødt til at putte ham i armene, for at han kunne falde til ro.
I morgen bliver de nødt til at blive i hønsehuset, og lørdag bliver hønsegårdene færdige.
Jeg kan godt se, at min plan om, at de skulle kunne gå sammen i haven, når jeg er færdig med at samle rugeæg, nok ikke kommer til at holde. ØV
Heldigvis nåede jeg at stoppe hanekampen inden det gik grueligt galt, men som du kan se, kan det udvikle sig rigtig slemt indenfor ganske kort tid.