Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ALDRIG mere ægtælling :(  (Læst 1147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
ALDRIG mere ægtælling :(
« Dato: 14 Marts , 2010, 12:49 »
Fruen i huset er begejstret medlem af dette forum!
Stor var hendes glæde og interesse, da hun så at man ville lave et ægtællingsforsøg - HUN kunne være med, eller rettere hendes høns kunne. Det var koldt i Danmark, frost og sne... i driver så store, men det syntes ikke at genere hønsene, de lagde æg... masser af æg... så konen talte og talte ... regnede og drømte... snart skulle hun have penge nok til at købe nabogården og da kunne hun rigtig nok knejse med nakken... og AK .. som i den gamle historie... den hele lyksalighed faldt... thi EFTER at konens blomst havde skrevet sig ind i æganalerne... ja... så valgte kræet at hvile på lauerbærne... for i marts har den kun leveret sølle 5 æg... og konen er nu så ked, så ked... for nu kan hun jo nok alligevel ikke købe nabogården og blive gårdkone... med eget ckr nummer... ak ja... ak ja... stolthed og storhed står for fald... suk!
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Eva

• Passiv bruger
Sv: ALDRIG mere ægtælling :(
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2010, 13:20 »
Nej hvor sært, her er det samme historie, straks kalenderen skiftede til marts = 0 æg.

Skulle jeg ha´ indført doping kontrol i februar måned. Findes der hønse epo.
Hvorfor var der egentlig så få dværghøns med, opgav de på forhånd da de store på mystisk vis kom frem med så mange æg  ??? ja spørgsmålene hober sig da op efter sådan et samentræf.
 ::).

Håber både høns og vi koner får pustet ud, og at den normale hverdag snart indfinder sig. ;)  ;)
Venlig hilsen
Eva

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2010, 13:23 »
Det er sjovt så opmærksom man bliver, når der tælles. I februar startede mine 5 barneveldere ud med to dage med 4 æg, og så gik det ned ad bakke. For det meste 2 æg om dagen, men også et par dage uden æg. Heldigvis får jeg stadig 2-3 æg om dagen selv om vi er kommet til marts og en af dværgene har lagt sig skruk.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2010, 13:58 »
Det er altså mærkeligt! Her er sket det samme.

Efter at jeg har glædet mig over (eller rettere: pralet med) fem æg om dagen fra mine seks brune italienere er de også nærmest gået i stå igen.

Nu ca to om dagen og en enkelt dag nul.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2010, 14:28 »
Så ka´i lære det !!!!! Råwer en Søs der ikk har fået et eneste æg siden november  ::)
Dvs.. i dag har jeg fået 5 .... og dagen er ikk engang slut ..men det da ozz kun fordi de nye høns lige er flyttet hertil i går. Der går nok lige et par dage inden de regner ud at på Søs,s matrikel holder man æggefri  /d
Med venlig hilsen Søs

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2010, 14:31 »
 *t

Vis dem lige øksen.

Det er altså så synd for dig, har du sneget dig i brugsen efter æg ?
For det er så pinligt når alle ved man har høns derhjemme.
Venlig hilsen
Eva

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 Marts , 2010, 17:01 »
Her er det gået lige modsat. Ingen æg at prale med i februar, men nu vælter vi os i dem :D
Og parringsgale haner... Hold da op der er sus i hormonerne på matriklen :D

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 14 Marts , 2010, 17:19 »
a et er her som hos storm olsen..... ingen i februar, men nu skal jeg da lige love... de eneste der ikke leverer endnu er de maraner om helt skal levere til fremtidig avl ... men det er vel typisk :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 14 Marts , 2010, 18:14 »
Her var der heller ingen i februar, men to blomster har valgt at starte æglægning, så nu står æggene om dem i stor fede stråler. fem dage har vi fået to æg fra de to pr dag, og to dage med et enkelt. Det er bare super godt ;)! Silken ligger nu skruk, og venter på en sending æg, som først kommer om længe, men den hygger sig da ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #9 Dato: 14 Marts , 2010, 19:47 »
Ja, mine høns fik jo præstationsangst og lagde kun et eneste sølle æg i februar - og så har de ellers sprøjtet æg ud så snart det blev marts. Men de nåede da lige at få ødelagt statistikken for blomsterhønsenes æglægningsevner  *s

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 14 Marts , 2010, 22:56 »
Jeg har haft masser af æg i februar, fra både de store høns og fra mine silkehøns. En overgang kom der 8-10 æg om dagen. Og har som sådan heller ikke problemer med mængden af æg her i marts, omend den er lidt mindre end i februar. Nu har jeg så også haft 2 skrukke silker. Den ene begyndte at skrukke i februar, den anden er først begyndt her i marts.
Jeg får for tiden 6-8 æg om dagen. 3-4 af disse er fra mine 4 hybrider.
Mvh
Erik Andersen

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #11 Dato: 15 Marts , 2010, 03:00 »
Nu nåede jeg ikke at være med i den ægtælling.

men mine begyndte i februar wyandotten, den skånske og orpingtonen..

Louise Sø, hvis det kan trøste, lagde min lille skånske sine første æg i februar.. Og må sige jeg er vildt overasket over, hun lagde omkring 16-17 æg af en nybegynder  <M endda meget flotte store æg, på omkring 50 g  :o

Håber det løfter lidt op i statistikken..
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle